Orzeczenie
Wyrok WSA w Lublinie z dnia 19 grudnia 2018 r., sygn. I SA/Lu 587/18
Inne
Wojewódzki Sąd Administracyjny w Lublinie w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA Monika Kazubińska-Kręcisz Sędziowie WSA Wiesława Achrymowicz (sprawozdawca) WSA Krystyna Czajecka-Szpringer Protokolant Starszy asystent sędziego Karolina Orłowska po rozpoznaniu w Wydziale I na rozprawie w dniu 19 grudnia 2018r. sprawy ze skargi M. P. na postanowienie Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej z dnia [...] r. nr [...] w przedmiocie pozostawienia bez rozpatrzenia wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej I. uchyla zaskarżone postanowienie oraz poprzedzające je postanowienie Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej z [...] r. nr [...]; II. zasądza od Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej na rzecz M. P. kwotę [...]zł ([...] złotych) tytułem zwrotu kosztów postępowania.
Uzasadnienie
Zaskarżonym postanowieniem Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej (organ) utrzymał w mocy postanowienie organu z dnia [...] kwietnia 2018 r. pozostawiające bez rozpatrzenia wniosek Miasto R. (miasto) o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług (VAT).
W uzasadnieniu powyższego rozstrzygnięcia organ wyjaśnił, że miasto przedstawiło okoliczności, w których jest zarejestrowanym czynnym podatnikiem VAT. Planuje realizację inwestycji w zakresie odnawialnych źródeł energii, polegającej na zakupie i montażu instalacji solarnych oraz fotowoltaicznych (instalacje) na nieruchomościach mieszkańców (na/przy prywatnych budynkach mieszkalnych, a gdyby to nie było możliwe na/przy budynkach gospodarczych), na podstawie umów zawieranych przez miasto z poszczególnymi zainteresowanymi projektem mieszkańcami. W celu jego wdrożenia miasto uzyska dofinansowanie w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa [...] na lata 2014-2020 (RPO WL), które pokryje 85 % wydatków kwalifikowalnych. Mieszkańcy uczestniczący w projekcie pokryją 10 % wydatków kwalifikowalnych oraz wydatki niekwalifikowalne, przy czym brak wpłat od mieszkańca oznacza wykluczenie go z udziału w projekcie. Z pespektywy wartości całej inwestycji dofinansowanie pokryje 73 % wszystkich kosztów, a pozostałe 27 % miasto z mieszkańcami biorącymi udział w projekcie. Umowy z mieszkańcami ulegną rozwiązaniu również w przypadku nieuzyskania przez miasto dofinansowania w ramach RPO WL. Przez czas tzw. trwałości projektu (5 lat) miasto będzie właścicielem instalacji i urządzeń zamontowanych na nieruchomościach mieszkańców, a po upływie tego czasu staną się one własnością mieszkańców. Miasto wyłoni wykonawcę przedsięwzięcia. Będzie organizowało oraz nadzorowało jego realizację od strony faktycznej i prawnej, a w dalszej kolejności wdrożenie i prawidłowe funkcjonowanie projektu. Miasto wielokrotnie stwierdzało, że w przedstawionych okolicznościach usługi świadczone z jego strony na rzecz mieszkańców stanowią w swej istocie usługi termomodernizacji/elektromodernizacji. Natomiast wykonawcy wyłonieni przez miasto będą świadczyli na jego rzecz usługi w postaci robót związanych z wykonywaniem pozostałych instalacji elektrycznych oraz instalacji cieplnych, wentylacyjnych i klimatyzacyjnych (por. s. 8 - 9 kontrolowanego postanowienia).
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right