Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Olsztynie z dnia 13 listopada 2018 r., sygn. II SA/Ol 685/18

Administracyjne postępowanie

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Olsztynie w składzie następującym: Przewodniczący sędzia WSA Tadeusz Lipiński (spr.) Sędziowie sędzia WSA Piotr Chybicki sędzia WSA Beata Jezielska Protokolant sekretarz sądowy Marta Kudła po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 13 listopada 2018 r. sprawy ze skargi Dyrektora Dróg Krajowych i Autostrad na decyzję Samorządowego Kolegium Odwoławczego z dnia "[...]", nr "[...]" w przedmiocie uchylenia decyzji o warunkach zabudowy oddala skargę.

Uzasadnienie

Z akt administracyjnych przekazanych wraz ze skargą wynika, że po rozpoznaniu wniosku E. M., Wójt Gminy decyzją z dnia "[...]". ustalił warunki zabudowy dla zamierzenia polegającego na przebudowie i zmianie sposobu użytkowania budynku gospodarczego (była hydrofornia) z przeznaczeniem na budynek biurowy na działce nr "[...]" w obrębie geodezyjnym A, gmina A. W decyzji tej wskazano m.in., że obsługa komunikacyjna zamierzenia będzie zapewniona do drogi publicznej krajowej nr "[...]" poprzez drogę wewnętrzną oznaczoną nr geod. "[...]".

Pismem z dnia 12 kwietnia 2017 r., które do organu wpłynęło w dniu 14 kwietnia 2017r., Zastępca Dyrektora Oddziału GDDKiA wystąpił - na podstawie art. 145 § 1 pkt 4 k.p.a. - o wznowienie postępowania zakończonego wydaniem ww. decyzji podając, że Skarb Państwa, reprezentowany przez GDDKiA bez własnej winy nie brał udziału w postępowaniu zakończonym wydaniem tej decyzji. W pierwszej kolejności wnioskodawca wskazał, że o wydaniu decyzji GDDKiA dowiedział się 20 marca 2017r., zatem termin do złożenia wniosku został zachowany. Dalej podano, że działka nr "[...]’ położona jest na terenie przyległym do pasa drogowego drogi publicznej krajowej, zaliczonej do klasy dróg głównych ruchu przyspieszonego,

oznaczonych symbolem "GP". Odwołano się do orzecznictwa sądów administracyjnych dotyczącego przesłanek określenia kręgu stron postępowania w sprawie warunków zabudowy. Wskazano, że ponieważ określenie granic obszaru, na który inwestycja na działce nr "[...]" będzie oddziaływać, winno obejmować także drogę krajową nr "[...]", tym samym zarządca drogi krajowej winien być stroną w postępowaniu o wydanie warunków zabudowy. Podniesiono także, że oddzielenie działki inwestycyjnej od drogi krajowej działką nr "[...]" jest działaniem celowym, zmierzającym do obejścia prawa i pominięcia w procesie inwestycyjnym GDDKiA Oddziału A. Zdaniem wnioskodawcy posiada on interes prawny w opisanym postępowaniu, którego wyznacznikiem jest bezpieczeństwo ruchu drogowego na drodze krajowej w otoczeniu inwestycji objętej decyzją. Jednakże w postępowaniu zakończonym wydaniem decyzji nr "[...]" nie uwzględniono wnioskodawcy jako strony postępowania, co uzasadnia wniosek.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00