Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Poznaniu z dnia 11 października 2018 r., sygn. II SA/Po 281/18

Zagospodarowanie przestrzenne

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Poznaniu w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA Edyta Podrazik Sędziowie Sędzia WSA Danuta Rzyminiak - Owczarczak (spr.) Sędzia WSA Izabela Paluszyńska Protokolant st. sekr. sąd. Monika Pancewicz po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 11 października 2018 r. sprawy ze skargi K. G. na decyzję Samorządowego Kolegium Odwoławczego z dnia [...] 2018r. Nr [...] w przedmiocie warunków zabudowy oddala skargę

Uzasadnienie

Burmistrz Gminy P., decyzją z dnia [...] 2017 r. nr [...] (nr [...]) ustalił warunki zabudowy dla inwestycji polegającej na budowie budynku obory wraz z magazynem paszowym na działce o nr ewid. [...], położonej w miejscowości L.. Organ ustalił szczegółowo zasady zagospodarowania terenu i jego zabudowy, określając warunki i wymagania w zakresie:

- ochrony i kształtowania ładu przestrzennego,

- ochrony środowiska i zdrowia ludzi oraz dziedzictwa kulturowego i zabytków oraz dóbr kultury współczesnej,

- obsługi infrastruktury technicznej i komunikacyjnej,

- ochrony interesów osób trzecich.

W uzasadnieniu wyjaśniono, iż dla przedmiotowej inwestycji Burmistrz Gminy P. wydał decyzję nr [...] z dnia 23 maja 2017 r., stwierdzającą brak potrzeby przeprowadzania oceny oddziaływania na środowisko, która to z dniem 4 sierpnia 2017 r. stała się ostateczna. Organ stwierdził, iż zgodnie z § 3 rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 26 sierpnia 2003 r. w sprawie sposobu ustalania wymagań dotyczących nowej zabudowy i zagospodarowania terenu w przypadku braku miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego, przeprowadzono analizę funkcji oraz cech zabudowy i zagospodarowania terenu. Oznaczono obszar analizowany i wyznaczono stosowne parametry zabudowy i zagospodarowania terenu na podstawie działek o nr ewid.[...], [...] i [...]. Przedmiotowa inwestycja stanowi kontynuację zabudowy zagrodowej wsi L.. Burmistrz zauważył jednocześnie, iż z wyjaśnień inwestora wynika, że posiada gospodarstwo rolne o powierzchni 21 ha gruntów własnych i 13,5 ha gruntów dzierżawionych. Natomiast planowana inwestycja, polegająca na budowie budynku obory wraz z magazynem paszowym na działce nr ewid. [...], wpisuje się w definicję zabudowy zagrodowej o której mowa w rozporządzeniu Ministra Infrastruktury z dnia 12 kwietnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie. Zgodnie z art. 61 ust. 4 ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (t.j. Dz.U. z 2017 r. poz. 1073. - dalej w skrócie: "u.p.z.p.") przepisów ust. 1 pkt 1 nie stosuje się do zabudowy zagrodowej w przypadku, gdy powierzchnia gospodarstwa rolnego związanego z tą zabudową przekracza średnią powierzchnię gospodarstwa rolnego w danej gminie. Zgodnie z oświadczeniem wnioskodawcy, złożonym w dniu 27 września 2017 r., planowana zabudowa związana jest z prowadzonym gospodarstwem rolnym, przekraczającym średnią powierzchnię gospodarstwa na terenie gminy.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00