Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Lublinie z dnia 26 października 2018 r., sygn. I SA/Lu 470/18

Podatek od nieruchomości

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Lublinie w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA Grzegorz Wałejko Sędziowie WSA Wiesława Achrymowicz) WSA Monika Kazubińska-Kręcisz (sprawozdawca) Protokolant starszy inspektor sądowy Marta Ścibor po rozpoznaniu w Wydziale I na rozprawie w dniu 26 października 2018 r. sprawy ze skargi A. Z. na decyzję Samorządowego Kolegium Odwoławczego z dnia [...] kwietnia 2018 r. nr [...] w przedmiocie podatku od nieruchomości na 2016 r. - oddala skargę.

Uzasadnienie

I SA/Lu 470/18

Uzasadnienie

Decyzją z dnia [...] r. Samorządowe Kolegium Odwoławcze utrzymało w mocy decyzję Prezydenta Miasta L. z dnia [...] r., wydaną w przedmiocie ustalenia A. Z. podatku od nieruchomości na 2016 rok w kwocie [...]zł.

W uzasadnieniu kontrolowanej decyzji Samorządowe Kolegium Odwoławcze wskazało, że decyzja organu I instancji została wydana w wyniku ponownego rozpoznania sprawy, po uchyleniu przez Wojewódzki Sąd Administracyjny w Lublinie wyrokiem z dnia 31 maja 2017 r. sygn. akt I SA/Lu 1072/16 decyzji Kolegium oraz poprzedzającą ją decyzji Prezydenta Miasta L. z dnia [...] r.

W wyniku ponownego rozpoznania sprawy i z uwzględnieniem wskazań zapadłego w sprawie wyroku, organ I instancji decyzją z dnia [...] r. ustalił podatnikowi wysokość podatku od nieruchomości na 2016 r. w kwocie [...]zł.

W uzasadnieniu organ wyjaśnił, że należąca do podatnika kontenerowa myjnia bezdotykowa nie spełnia kryteriów uznania jej za budynek, stosownie do art. 1a ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 12 stycznia 1991 r. o podatkach i opłatach lokalnych (Dz. U. z 2016 r. poz. 716 ze zm.) - dalej u.p.o.l., jak również nie jest obiektem małej architektury. W ocenie organu I instancji (a ocenę tę podzieliło również Samorządowe Kolegium Odwoławcze) myjnia jest budowlą, stanowiącą zespół urządzeń technicznych zamontowanych w części budowlanej, tworzący całość techniczno-użytkową, zapewniającą wykorzystanie obiektu zgodnie z przeznaczeniem. Ta więź gospodarcza powoduje, że wszystkie elementy myjni pozostają ze sobą w ścisłym związku funkcjonalnym (funkcjonują razem, by zapewnić możliwość użytkowania myjni w pełnym zakresie jej działania).

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00