Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Gdańsku z dnia 23 października 2018 r., sygn. II SA/Gd 170/18

Administracyjne postępowanie

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Gdańsku w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA Mariola Jaroszewska Sędziowie: Asesor WSA Magdalena Dobek-Rak Sędzia WSA Dorota Jadwiszczok (spr.) Protokolant Starszy Sekretarz Sądowy Diana Wojtowicz po rozpoznaniu w dniu 23 października 2018 r. w Gdańsku na rozprawie sprawy ze skargi E. W. i M. W. na decyzję Samorządowego Kolegium Odwoławczego z dnia 7 grudnia 2017 r., nr [...] w przedmiocie nieważności decyzji w sprawie warunków zabudowy 1. uchyla zaskarżoną decyzję, 2. odrzuca skargę M. W., 3. zasądza od Samorządowego Kolegium Odwoławczego na rzecz skarżącej E. W. kwotę 680 zł (sześćset osiemdziesiąt złotych) tytułem zwrotu kosztów postępowania, 4. zwraca skarżącej M. W. ze Skarbu Państwa Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Gdańsku kwotę 200 zł (dwieście złotych) tytułem uiszczonego w sprawie wpisu sądowego.

Uzasadnienie

Skarga E. W. i M. W. na decyzję Samorządowego Kolegium Odwoławczego z dnia 7 grudnia 2017 r., nr [..], wniesiona została w następujących okolicznościach faktycznych i prawnych sprawy:

Wnioskiem z dnia 13 grudnia 2016 r. E. W. zwróciła się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego o stwierdzenie nieważności decyzji Wójta Gminy z dnia 12 lipca 2016 r., nr [..].

Decyzją tą Wójt ustalił sposób zagospodarowania terenu i warunki zabudowy dla inwestycji polegającej na budowie sali bankietowej wraz z urządzeniami budowlanymi na działce nr [..], obręb [..], gmina S.

Wnioskująca wskazała, że decyzja ta powinna zostać wyeliminowana z obrotu prawnego na podstawie art. 156 § 1 ust. 2, 5, 6 i 7 k.p.a. w związku z naruszeniem przepisów ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym oraz przepisów rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 23 sierpnia 2003 r.

Uzasadniając podniesione zarzuty wnioskująca wskazała, że decyzja Wójta Gminy wydana została z licznymi błędami i uchybieniami. Jak wskazała do wniosku inwestora załączona została niewłaściwa mapa w skali 1:2000, podczas gdy dla obiektu stanowiącego inwestycję liniową wymagana jest mapa w skali 1:500 lub 1:1000, ponadto charakterystyka przedsięwzięcia o powierzchni zabudowy 800 m2 i parkingiem dla 40 stanowisk oraz oświadczeniem o braku negatywnego oddziaływania jest niewystarczająca do przeprowadzenia rzetelnej analizy. Zarzuciła, że w części graficznej nie podano sposobu zagospodarowania terenu co do usytuowania parkingu oraz ilości niezbędnych wyjazdów z drogi gminnej. Podkreśliła, że prawidłowo uzupełniony wniosek powinien charakteryzować się przede wszystkim określeniem wielkości sali bankietowej w postaci liczby miejsc konsumpcyjnych, wielkości zaplecza kuchennego zależnego od sposobu przygotowania posiłków, maksymalnej liczby pokoi dla gości wraz z łazienkami, a nie minimalnej jak podano we wniosku, określeniem rodzaju imprez umożliwiających przeprowadzenie rzetelnej analizy pod względem emisji hałasu.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00