Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Gliwicach z dnia 18 września 2018 r., sygn. I SA/Gl 814/18

Interpretacje podatkowe

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Gliwicach w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA Beata Machcińska (spr.), Sędziowie WSA Paweł Kornacki, Bożena Suleja-Klimczyk, Protokolant Katarzyna Czabaj, po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 18 września 2018 r. sprawy ze skargi A S.A. w J. na interpretację Burmistrza Miasta L. z dnia [...] r. nr [...] w przedmiocie podatku od nieruchomości 1) uchyla zaskarżoną interpretację, 2) zasądza od Burmistrza Miasta L. na rzecz strony skarżącej kwotę 457 (czterysta pięćdziesiąt siedem) złotych tytułem zwrotu kosztów postępowania.

Uzasadnienie

Przedmiotem skargi A S.A. w J. (dalej: "wnioskodawczyni", "spółka" lub "skarżąca") jest interpretacja indywidualna przepisów prawa podatkowego z dnia [...] wydana przez Burmistrza Miasta L. w przedmiocie podatku od nieruchomości (dalej: "interpretacja podatkowa").

1. We wniosku o wydanie interpretacji podatkowej wnioskodawczyni przedstawiła następujący stan faktyczny:

Jest podmiotem wchodzącym w skład Grupy A1 i prowadzi działalność gospodarczą polegającą m.in. na wytwarzaniu energii elektrycznej. Działalność ta jest prowadzona za pośrednictwem Oddziałów Spółki zlokalizowanych m.in. w L., gdzie znajduje się bocznica kolejowa normalnotorowa, odgałęziająca się od stacji L. od toru nr [...] rozjazdem nr [...] w km [...], od toru nr [...] rozjazdem m [...] w km [...], od toru nr [...] rozjazdem nr [...] w km [...] oraz od toru nr [...] rozjazdem nr [...] w km [...], w linii kolejowej nr [...] [...], zarządzanej przez B S.A.

Spółka, jako użytkownik powyższej bocznicy kolejowej, posiada aktualne świadectwa bezpieczeństwa Nr [...] wydane w dniu [...] przez Prezesa Urzędu Transportu Kolejowego, ważne od [...] do [...]. Przedmiotowe świadectwo bezpieczeństwa jest dokumentem potwierdzającym spełnienie wymagań co do właściwego utrzymania bocznicy, zdolności do bezpiecznego prowadzenia ruchu kolejowego i bezpiecznej eksploatacji pojazdów kolejowych w obrębie bocznicy, w tym przewozu towarów niebezpiecznych, a tym samym do wykonywania przewozów kolejowych na tej bocznicy kolejowej. Jednocześnie, m.in. w celu określenia zasad i wymagań dla bezpiecznego prowadzenia ruchu kolejowego ze stacji B S.A. L. na bocznicę kolejową spółki i odwrotnie oraz bezpiecznego wykonywania pracy manewrowej, opracowany został Regulamin Pracy Bocznicy Kolejowej A S.A. - Oddział [...], zatwierdzony przez władze spółki i uzgodniony z zarządcą infrastruktury kolejowej - B S.A., za pośrednictwem którego bocznica spółki została włączona do sieci kolejowej. Bocznica kolejowa, o której mowa wyżej, posiada dwa okręgi nastawcze, a tory tej bocznicy stanowią dwa układy torowe, wyposażone w punkty zdawczo-odbiorcze. W jej skład wchodzą takie elementy jak: bocznica kolejowa podstawowa i stacji emulgatu, układ torowy - oświetlenie zewnętrzne, oświetlenie torów bocznicy kolejowej, urządzenia sygnalizacyjne i sterowania ruchem kolejowym, budynek nastawni kolejowej i budynek wydziału kolejowego. Elementy te, będące wyodrębnionymi środkami trwałymi spółki, stanowią infrastrukturę kolejową w rozumieniu art. 4 pkt 1 ustawy z dnia 28 marca 2003 r. o transporcie kolejowym (Dz. U. z 2017 r. poz. 2117, t.j. ze zm., dalej jako: "u.t.k.").

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00