Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Olsztynie z dnia 13 czerwca 2018 r., sygn. I SA/Ol 216/18

Podatkowe postępowanie; Interpretacje podatkowe

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Olsztynie w składzie następującym: Przewodnicząca sędzia WSA Jolanta Strumiłło, Sędziowie sędzia WSA Wojciech Czajkowski, sędzia WSA Przemysław Krzykowski (sprawozdawca), Protokolant sekretarz sądowy Jolanta Piasecka, po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 13 czerwca 2018r. sprawy ze skargi Gminy na postanowienie Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej z dnia "[...]", nr "[...]" w przedmiocie odmowy wszczęcia postępowania 1. uchyla zaskarżone postanowienie, 2. zasądza od Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej na rzecz strony skarżącej kwotę 440 zł (czterysta czterdzieści złotych) tytułem zwrotu kosztów postępowania sądowego.

Uzasadnienie

Gmina wniosła do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Olsztynie skargę na postanowienie Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej z dnia "[...]", którym utrzymano w mocy postanowienie z dnia "[...]" o odmowie wszczęcia postępowania w sprawie z wniosku o wydanie interpretacji prawa podatkowego.

Z akt administracyjnych sprawy wynikał następujący stan faktyczny sprawy:

We wniosku z dnia 8 września 2017 r., uzupełnionym w dniu 15 listopada 2017 r., Gmina zwróciła się o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego w zakresie prawa do odliczenia podatku od towarów i usług związanego z inwestycją polegającą na budowie hali sportowej wraz z zapleczem magazynowo - socjalnym, zapleczem sanitarnym, trybunami i drogami technologicznymi przy Zespole Szkół oraz terminu realizacji tego prawa.

Gmina podała, iż jest zarejestrowanym czynnym podatnikiem VAT. Jako jednostka samorządu terytorialnego jest odpowiedzialna za realizację zadań własnych w zakresie m.in. edukacji publicznej oraz kultury fizycznej i turystyki, w tym terenów rekreacyjnych i urządzeń sportowych. W ramach tych zadań w latach 2013-2016 zrealizowała inwestycję związaną z budową hali sportowej wraz z ww. zapleczem przy Zespole Szkół. W związku z budową hali nabywała towary i usługi opodatkowane podatkiem VAT. Od początku realizacji inwestycji zamiarem skarżącej było wykorzystywanie obiektu wyłącznie w sposób komercyjny. Nowo wybudowana hala została oddana Gminnemu Ośrodkowi Kultury (dalej zwany "GOK") w odpłatną dzierżawę na podstawie umowy dzierżawy z dnia "[...]". GOK jest samorządową instytucją kultury w rozumieniu ustawy z dnia 25 października 1991 r. o organizowaniu i prowadzeniu działalności kulturalnej. Do jego zadań należy m.in. rozbudzanie i zaspokajanie potrzeb oraz zainteresowań w zakresie rekreacji, turystyki, sportu i promocji zdrowia. Zgodnie z umową dzierżawy, GOK jest zobowiązany udostępniać halę sportową mieszkańcom Gminy, dzieciom i młodzieży oraz stowarzyszeniom kultury fizycznej, w szczególności jest zobowiązany do m.in. utrzymania obiektu w należytym stanie technicznym, dokonywania wszelkich napraw i konserwacji na własny koszt czy udostępniania obiektu w sposób ciągły i niezawodny.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00