Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Olsztynie z dnia 5 czerwca 2018 r., sygn. II SA/Ol 334/18

Samorząd terytorialny; Ochrona środowiska; Administracyjne postępowanie

 

Dnia 5 czerwca 2018 roku Wojewódzki Sąd Administracyjny w Olsztynie w składzie następującym: Przewodniczący sędzia WSA Marzenna Glabas (spr.) Sędziowie sędzia WSA Alicja Jaszczak - Sikora sędzia WSA Beata Jezielska po rozpoznaniu w trybie uproszczonym w dniu 5 czerwca 2018 roku na posiedzeniu niejawnym sprawy ze skargi Województwa na postanowienie Samorządowego Kolegium Odwoławczego z dnia "[...]", nr "[...]" w przedmiocie niedopuszczalności zażalenia w sprawie uzgodnienia projektu uchwały I. uchyla zaskarżone postanowienie; II. zasądza od Samorządowego Kolegium Odwoławczego na rzecz Województwa kwotę 580 zł (pięćset osiemdziesiąt złotych), tytułem zwrotu kosztów postępowania sądowego.

Uzasadnienie

Z przekazanych Wojewódzkiemu Sądowi Administracyjnemu w Olsztynie akt sprawy wynika, że pismem z dnia 9 sierpnia 2017 r. Dyrektor Departamentu Ochrony Środowiska w Urzędzie Marszałkowskim Województwa Warmińsko-Mazurskiego

w Olsztynie zwrócił się do Rady Gminy Ełk o uzgodnienie, na podstawie art. 23 ust. 3 ustawy z dnia 16 kwietnia 2004 r. o ochronie przyrody ( tekst jedn. Dz. U. z 2016 r. poz. 2134 ze zm., dalej jako: "u.o.p."), załączonego projektu uchwały Sejmiku Województwa Warmińsko-Mazurskiego w sprawie Obszaru Chronionego Krajobrazu Pojezierza Ełckiego. Wyjaśnił, że na mocy powyższej uchwały na wskazanym Obszarze zostaną wprowadzone regulacje wynikające ze zmiany u.o.p, dotyczące w szczególności wykluczenia z dotychczasowej ochrony sztucznych zbiorników wodnych, w tym najbardziej problemowych stawów i oczek wodnych. Ponadto, z uwagi na zaostrzenie przez ustawodawcę zakazu budowania nowych obiektów budowlanych w pasie szerokości 100 m od linii brzegów rzek, jezior i innych naturalnych zbiorników wodnych poprzez wprowadzenie do ustawy definicji rzeki (stanowiącej, że jako rzekę należy uznać każdy naturalny ciek wodny, w tym np. strugę czy potok), przedłożony projekt łagodzi przepisy obowiązujące na terenie Obszaru wskazując, że zakaz 100 m strefy ochronnej nie dotyczy innych niż rzeki cieków naturalnych. Załączony projekt uchwały zawiera również dodatkowe zapisy stanowiące o nowych odstępstwach od zakazów obowiązujących na jego terenie umożliwiających m.in.: wykonalność decyzji

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00