Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

TEMATY:
TEMATY:

Wyrok WSA we Wrocławiu z dnia 3 sierpnia 2017 r., sygn. III SA/Wr 407/17

Samorząd terytorialny

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny we Wrocławiu w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia NSA Anna Moskała Sędziowie Sędzia WSA Katarzyna Borońska Asesor WSA Wojciech Śnieżyński (sprawozdawca) Protokolant st. inspektor sądowy Ewa Bogulak po rozpoznaniu w Wydziale III na rozprawie w dniu 3 sierpnia 2017 r. przy udziale Miasta i Gminy B. sprawy ze skargi D. F. na uchwałę Rady Powiatu Z. z dnia [...] lutego 2017 r. nr [...] w przedmiocie w sprawie zajęcia stanowiska dotyczącego wyrażenia zgody na rozwiązanie stosunku pracy z radnym oddala skargę w całości.

Uzasadnienie

W skardze na uchwałę Rady Powiatu Z. z [...] 02.2017 r., nr [...] w sprawie wyrażenia zgody na rozwiązanie stosunku pracy z D. F. - radnym Powiatu Z., D. F. zarzucił Radzie naruszenie:

- art. 22 ust. 2 ustawy o samorządzie powiatowym z dnia 5 czerwca 1998 r. (j.t. Dz. U. z 2016 r., poz. 814 ze zm.) - dalej: u.s.p., poprzez brak zbadania zasadności wniosku Burmistrza Miasta i Gminy w B. (dalej: pracodawca lub Burmistrz) w sprawie wyrażenia przez Radę zgody na rozwiązanie stosunku pracy z radnym oraz nie wyjaśnieniu rzeczywistych okoliczności złożonego wniosku, a tym samym brak realizacji obowiązku jaki spoczywał na Radzie w zakresie zbadania i dokonania właściwej analizy faktycznych okoliczności będących podstawą złożonego wniosku oraz zbadania słuszności argumentacji przedstawionej w treści wniosku pracodawcy i niepodjęcia żadnych czynności ocennych tego wniosku, a które zmierzałyby do wyjaśnienia czy rzeczywistą podstawą zwolnienia nie było wykonywanie przez skarżącego mandatu radnego;

- art. 7 Konstytucji RP - poprzez jawne naruszenie zasady praworządności, polegające na arbitralnym przyjęciu - zgodnego z treścią i wolą Burmistrza - uzasadnienia podjętej uchwała, bez przeprowadzenia postępowania wyjaśniającego w sprawie.

W uzasadnieniu skargi jej autor przybliżył dotychczasowy przebieg postępowania według chronologii zdarzeń. W tych ramach odnotował, że na [...] 02.2017 r. Przewodniczący Rady Powiatu zwołał w trybie zwykłym sesję rady. Porządek zaplanowanej sesji przewidywał sprawy wynikające z bieżącej pracy Urzędu i Zarządu Powiatu. W punkcie dotyczącym przedstawienia i przyjęcia porządku sesji, Przewodnicy postawił wniosek o rozszerzenie jej porządku o rozpatrzenie wniosku Burmistrza z [...] 02.2017 r. w sprawie wyrażenia zgody na rozwiązanie stosunku pracy ze skarżącym. Jako przyczynę uzasadnienia rozwiązania stosunku pracy Burmistrz podał "planowaną likwidację stanowiska pracy - Samodzielnego Stanowiska ds. Świadczenia Wychowawczego, związaną z reorganizacją i optymalizacją struktury organizacyjnej Urzędu Miasta i Gminy". Skarżący podał, że w wyniku głosowania Rada rozszerzyła proponowany pierwotnie porządek obrad o przygotowany już wcześniej projekt uchwały w sprawie zajęcia stanowiska dotyczącego wyrażenia zgody na rozwiązanie stosunku pracy z radnym, w którego treści - w § 1 zaproponowano stanowisko w brzmieniu: "Po rozpatrzeniu wniosku Burmistrza Miasta i Gminy B. i zawartych w nim wskazań Rada Powiatu Z. wyraża zgodę na rozwiązanie stosunku pracy z radnym D. F. przez Burmistrza Miasta i Gminy B.". Następnie w wyniku przeprowadzonego głosowania nad wprowadzonym punktem Rada podjęła zaskarżoną uchwałę.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00