Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Gliwicach z dnia 7 lipca 2017 r., sygn. II SA/Gl 1179/16

Zagospodarowanie przestrzenne

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Gliwicach w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia NSA Bonifacy Bronkowski, Sędziowie Sędzia WSA Elżbieta Kaznowska (spr.), Sędzia WSA Artur Żurawik, Protokolant Agnieszka Jurczak, po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 7 lipca 2017 r. sprawy ze skarg M. M., P. R. i H. R. na decyzję Samorządowego Kolegium Odwoławczego w B. z dnia [...] r. nr [...] w przedmiocie warunków zabudowy terenu oddala skargi.

Uzasadnienie

Wnioskiem z dnia [...] r. K. S. wystąpił do Urzędu Miejskiego w C. o wydanie decyzji o ustaleniu warunków zabudowy dla inwestycji polegającej na: "Budowa dwunastu budynków mieszkalnych jednorodzinnych wraz z infrastrukturą towarzyszącą" na działce nr 1 obręb [...] w C. przy ulicy [...]. Wniosek ten został następnie uzupełniony w dniu [...] r.

Pismem z dnia [...] r. Burmistrz Miasta C. zawiadomił o wszczęciu postępowania w sprawie, a następnie po przeprowadzeniu postępowania wyjaśniającego decyzją z dnia [...] r. odmówił ustalenia warunków zabudowy na rzecz K. S. dla budowy dwunastu budynków mieszkalnych jednorodzinnych na działce nr 1 w obrębie nr [...] w rejonie ulicy [...] w z uwagi na nie spełnienie warunków określonych w art. 61 ust. 1 pkt 3 w związku z art. 1 ust. 2 pkt 4 lit.b ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym umożliwiających wydanie pozytywnej decyzji, w szczególności z uwagi na brak możliwości podłączenia nowej zabudowy do istniejącej lub projektowanej sieci kanalizacji sanitarnej. Jako podstawę prawną rozstrzygnięcia organ przywołał przepisy art. 59 ust. 1, art. 60 ust. 1 i ust. 4, art. 61 ust. 1, art. 53 ust. 4 i art. 54 w związku z art. 64 ust. 1 ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (t.jedn. Dz.U. z 2016, poz.778 ze zm.) i art. 104 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (t.jedn. Dz.U. z 2016, poz. 23). W uzasadnieniu organ wyjaśnił, że planowana inwestycja polegać będzie na budowie dwunastu budynków mieszalnych jednorodzinnych o powierzchni zabudowy od 100 do 140m², wysokości - dwie kondygnacje do 8,5m od poziomu głównego do górnej krawędzi i szerokości elewacji frontowej sześciu budynków 12,5 i sześciu - 14,5m oraz dachach wielospadowych. Organ w oparciu o przeprowadzoną analizę potwierdził kontynuację funkcji zabudowy, wyznaczył wielkość powierzchni nowej zabudowy w stosunku do terenu objętego wnioskiem, udział powierzchni biologicznie czynnej, szerokość elewacji frontowej, wysokość górnej krawędzi elewacji frontowej oraz geometrię dachu dla nowej zabudowy. Stwierdził też, że teren ma odstęp do drogi publicznej - ulicy [...] za pośrednictwem działki nr 2, na której jest ustanowiona służebność drogowa dla każdoczesnego właściciela działki objętej wnioskiem. Dodał, że inwestor dołączył do wniosku zapewnienia i wstępne umowy - z gestorami sieci uzbrojenia terenu. , m.in. zapewnienie podłączenia do sieci wodociągowej, elektroenergetycznej i gazowej. Jednocześnie wyjaśnił, że inwestor przewiduje rozprowadzanie wód opadowych i roztopowych na teren swojej działki. Gestor sieci kanalizacji sanitarnej w odniesieniu do możliwości przyłączenia do sieci kanalizacji sanitarnej poinformował, iż istniejące uzbrojenie w sieć kanalizacyjną jest niewystarczające dla przyłączenia do tej sieci planowanej zabudowy. Wobec powyższego wnioskodawca dokonał zmiany i uzupełnienia wniosku, w zakresie sposobu odprowadzania ścieków sanitarnych - nie do kanalizacji sanitarnej lecz do zbiornika bezodpływowego.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00