Orzeczenie
Wyrok WSA w Lublinie z dnia 7 kwietnia 2017 r., sygn. I SA/Lu 974/16
Podatek od towarów i usług; Interpretacje podatkowe
Wojewódzki Sąd Administracyjny w Lublinie w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia NSA Danuta Małysz (sprawozdawca) Sędziowie WSA Monika Kazubińska-Kręcisz WSA Andrzej Niezgoda Protokolant Specjalista Kamil Rutkowski po rozpoznaniu w Wydziale I na rozprawie w dniu 7 kwietnia 2017 r. sprawy ze skargi G. L. na interpretację indywidualną Ministra Finansów z dnia [...] lipca 2016 r. nr [...] w przedmiocie podatku od towarów i usług I. uchyla zaskarżoną interpretację indywidualną; II. zasądza od Szefa Krajowej Administracji Skarbowej na rzecz G. L. kwotę [...]zł (sześćset osiemdziesiąt złotych) z tytułu zwrotu kosztów postępowania.
Uzasadnienie
Zaskarżoną interpretacją indywidualną z [...] r. Minister Finansów, działający przez organ upoważniony - Dyrektora Izby Skarbowej w Ł. uznał za nieprawidłowe stanowisko G. L. przedstawione we wniosku o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług, zgodnie z którym Gmina - pobierając opłaty wnoszone przez osoby zamieszkujące mieszkania chronione - jest podatnikiem wyłączonym z opodatkowania na podstawie art.15 ust.6 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz.U. z 2016 r. poz.710 ze zm.), zwanej dalej "ustawą o VAT".
Z uzasadnienia zaskarżonej interpretacji wynika, że została ona wydana w następującym stanie sprawy:
31.05.2016 r. wpłynął do Ministra Finansów, działającego przez organ upoważniony - Dyrektora Izby Skarbowej w Ł. (organ interpretacyjny), wniosek Gminy L. (Gmina, skarżąca) o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie, między innymi, uznania, że Gmina - pobierając opłaty wnoszone przez osoby zamieszkujące mieszkania chronione - jest podatnikiem wyłączonym z opodatkowania na podstawie art.15 ust.6 ustawy o VAT, w którym zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe:
Jako jednostka samorządu terytorialnego Gmina posiada osobowość prawną i realizuje zadania własne określone w art.7 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz.U. z 2016 r. poz.446), zwanej dalej "u.s.g.", oraz uszczegółowione w odrębnych przepisach. Ponadto, ponieważ jest miastem na prawach powiatu, do jej zadań należą również zadania nałożone przepisami ustawy z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie powiatowym (Dz.U. z 2015 r. poz.1445), zwanej dalej "u.s.p.". Do zadań własnych gminy, zgodnie z art.7 ust.1 u.s.g., należą w szczególności sprawy pomocy społecznej, w tym ośrodków i zakładów opiekuńczych oraz wspierania rodziny i systemu pieczy zastępczej (pkt 6 i 6a). Natomiast zadania powiatu określa, w szczególności, art.4 ust.1 u.s.p. Oprócz zadań własnych gmina realizuje zadania publiczne zlecone jej mocą ustawy.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right