Wyrok WSA w Warszawie z dnia 24 marca 2017 r., sygn. III SA/Wa 1241/16
Interpretacje podatkowe
Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie w składzie następującym: Przewodniczący sędzia WSA Ewa Radziszewska-Krupa, Sędziowie sędzia WSA Barbara Kołodziejczak-Osetek, sędzia WSA Waldemar Śledzik (sprawozdawca), Protokolant referent Piotr Niewiński, po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 24 marca 2017 r. sprawy ze skargi S. Sp. z o.o. z siedzibą w P. na interpretację indywidualną Ministra Finansów z dnia [...] grudnia 2015 r. nr [...] w przedmiocie podatku dochodowego od osób prawnych oddala skargę
Uzasadnienie
S. Sp. z o.o. z siedzibą w P. (zwana dalej: "Skarżącą", "Spółka") zwróciła się do Ministra Finansów z wnioskiem z dnia 9 listopada 2015 r., o wydanie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie możliwości zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów wydatków na darowizny pieniężne i rzeczowe - które to wydatki są ponoszone w związku ze świadczeniem usług oraz są uwzględniane w podstawie obliczania wynagrodzenia należnego Spółce od usługobiorcy z tytułu świadczenia usług.
Skarżąca, opisując stan faktyczny wskazała, iż jest częścią międzynarodowego koncernu farmaceutycznego S. ("Grupa"), zajmującego się wytwarzaniem i dystrybucją produktów leczniczych w rozumieniu ustawy z 6 września 2001 r. - Prawo farmaceutyczne (Dz. U. z 2008 r. Nr 45. poz. 271 z późn. zm. - "Prawo farmaceutyczne"), wyrobów medycznych w rozumieniu ustawy z 20 maja 2010 r. o wyrobach medycznych (Dz. U. z 2010 r. Nr 107, poz. 679 z późn. zm.) i suplementów diety w rozumieniu ustawy z 25 sierpnia 2006 r. o bezpieczeństwie żywności i żywienia (Dz. U. z 2010 r. Nr 136, poz. 914 z późn. zm., dalej: "Produkty").
W ramach prowadzonej działalności gospodarczej, na podstawie odpowiedniej umowy o świadczenie usług ("umowa"), której stroną jest z jednej strony Spółka (jako "świadczący usługi"), a z drugiej strony inny podmiot z Grupy (jako usługobiorca - "usługobiorca") - wykonuje czynności o charakterze marketingowym, (promocyjnym i reklamowym) odnoszące się do produktów. Czynności te ("usługi") są wykonywane przez Spółkę usługowo i odpłatnie na rzecz innego podmiotu z Grupy.