Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Warszawie z dnia 7 marca 2017 r., sygn. V SA/Wa 145/16

Podatek akcyzowy

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA - Michał Sowiński, Sędzia WSA - Izabella Janson, Sędzia NSA - Piotr Piszczek (spr.), Protokolant - spec. Mariusz Dzierzęcki, po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 7 marca 2017 r. sprawy ze skargi M. I. na decyzję Dyrektora Izby Celnej w W. (obecnie Dyrektora Izby Administracji Skarbowej w W.) z dnia (...) listopada 2015 r. nr (...) w przedmiocie określenia zobowiązania podatkowego w podatku akcyzowym; oddala skargę.

Uzasadnienie

M. I. (dalej także: Podatnik, Strona, Skarżąca) zakupiła 26 października 2010 r., w Niemczech pojazd marki BMW X6 xDrive 4.0d, o numerze nadwozia VIN: [...], pojemność silnika [...] cm3, rok produkcji 2010 za kwotę 68.737,82,00 euro. Przeniesienie własności nastąpiło na podstawie rachunku z 26 października 2010 r.

Przedmiotowy pojazd został po raz pierwszy zarejestrowany na terytorium Niemiec 25 października 2010 r., co wynika z niemieckich dokumentów rejestracyjnych Teil I (dowód rejestracyjny) i Teil II (karta pojazdu).

W dokumentach powyższych oznaczono sporny pojazd jako samochód ciężarowy z zamkniętym nadwoziem w rozumieniu przepisów o ruchu drogowym z 2-miejscowym nadwoziem. Przed pierwszą rejestracją dokonano przebudowy pojazdu, polegającej na zdemontowaniu tylnej kanapy oraz zamontowaniu przegrody za siedzeniem kierowcy i pasażera. W wyniku dokonanych modyfikacji zakotwiczenia tylnych pasów bezpieczeństwa i siedzeń stały się bezużyteczne.

Ponadto pojazd posiadał dwie napędzane osie, dopuszczalną prędkość maksymalną 236 km/h oraz felgi w rozmiarze 19 cali z niskoprofilowym ogumieniem 255/50. Wysokoprężny silnik pojazdu posiadał pojemność [...] cm3 [pole P.1] i moc 225 kW. Niemiecki dowód rejestracyjny Teil I był ważny do dnia 8 listopada 2010 r. Rejestracji pojazdu w Niemczech dokonano na podstawie homologacji nr el*2007/46*0412*00. Pojazd został 25 października 2010 r. poddany na terytorium kraju dodatkowemu badaniu technicznemu, zakończonemu wydaniem zaświadczenia o nr 3153/2010. W dokumencie tym uprawniony diagnosta oznaczył go jako samochód ciężarowy w rozumieniu przepisów o ruchu drogowym z 2-miejscowym, wielozadaniowym nadwoziem.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00