Wyrok WSA w Warszawie z dnia 13 maja 2014 r., sygn. V SA/Wa 2774/13
Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA - Piotr Kraczowski (spr.), Sędzia WSA - Barbara Mleczko-Jabłońska, Sędzia WSA - Jarosław Stopczyński, Protokolant st. specjalista - Małgorzata Broniarek, po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 13 maja 2014 r. sprawy ze skargi [...] Sp. z o.o. w [...]. na decyzję Dyrektora Izby Celnej w W. z dnia [...] października 2013r., nr [...] w przedmiocie określenia zobowiązania podatkowego w podatku akcyzowym; oddala skargę
Uzasadnienie
Przedmiotem skargi wniesionej przez Przedsiębiorstwo "A." Sp. z o.o. z siedzibą w P. (dalej: skarżąca lub spółka) jest decyzja Dyrektora Izby Celnej w W. (dalej: Dyrektor Izby) z [...] października 2013 r. nr [...], utrzymująca w mocy decyzję Naczelnika Urzędu Celnego w C. (dalej: Naczelnik Urzędu) z [...] grudnia 2012 r. nr [...] w przedmiocie określenia zobowiązania podatkowego w podatku akcyzowym z tytułu nabycia wewnątrzwspólnotowego samochodu osobowego marki M.
Zaskarżona decyzja została wydana w następującym stanie faktycznym.
Spółka zakupiła [...] sierpnia 2007 r. na terytorium N. samochód marki M., nr identyfikacyjny (VIN): [...], pojemność silnika: 2477 cm3, rok produkcji: 2007. Z niemieckich dokumentów rejestracyjnych wynika, że przedmiotowy pojazd po raz pierwszy został zarejestrowany i dopuszczony do ruchu drogowego 8 czerwca 2007 r., dla potrzeb przepisów o ruchu drogowym został oznaczony jako samochód ciężarowy z otwartą skrzynią, posiadał 5 miejsc siedzących.
Następnie 24 września 2007 r. (data wystawienia faktury) samochód został sprzedany firmie A. Sp. z o.o., który to podmiot dokonał sprzedaży pojazdu R. S.A.
W dniu 24 września 2007 r. przeprowadzone zostało badanie techniczne pojazdu zakończone wydaniem zaświadczenia, w którym uprawniony diagnosta oznaczył pojazd dla potrzeb ruchu drogowego jako "samochód ciężarowy" o nadwoziu skrzyniowym z 5 miejscami siedzącymi
W dniu 27 września 2007 r. dokonano pierwszej rejestracji pojazdu M. na terytorium kraju.