Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

TEMATY:
TEMATY:

Wyrok WSA w Szczecinie z dnia 15 marca 2017 r., sygn. I SA/Sz 95/17

Podatek od towarów i usług

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Szczecinie w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA Nadzieja Karczmarczyk-Gawęcka (spr.), Sędziowie Sędzia WSA Marzena Kowalewska, Sędzia WSA Bolesław Stachura, Protokolant starszy sekretarz sądowy Beata Radomska, po rozpoznaniu w Wydziale I na rozprawie w dniu 15 marca 2017 r. sprawy ze skargi G. C. na decyzję Dyrektora Izby Skarbowej obecnie Dyrektora Izby Administracji Skarbowej z dnia 2 grudnia 2016 r. nr [...] w przedmiocie odmowy zwrotu oprocentowania nadpłat w podatku od towarów i usług za okresy styczeń, luty oraz od kwietnia do grudnia 2011 r. oddala skargę.

Uzasadnienie

Decyzją z [...] r., nr [...], Dyrektor Izby Skarbowej w S., utrzymał w mocy decyzję Naczelnika Urzędu Skarbowego w D. z dnia [...] r., nr [...], odmawiającą Gminie C. (dalej: "strona", "skarżąca") zwrotu oprocentowania nadpłat w podatku od towarów i usług za: styczeń 2011 r., luty 2011 r., kwiecień 2011 r., maj 2011 r., czerwiec 2011 r., lipiec 2011 r., sierpień 2011 r., wrzesień 2011 r., październik 2011 r., listopad 2011 r. i grudzień 2011 r.

Z uzasadnienia zaskarżonej decyzji i akt sprawy wynika, że strona dnia

31 grudnia 2015 r. złożyła w Urzędzie Skarbowym w D., wniosek o stwierdzenie nadpłaty w podatku od towarów i usług za ww. miesiące.

Do wniosku załączono korekty deklaracji VAT-7 za poszczególne miesiące

2011 r. wraz z uzasadnieniem przyczyn ich złożenia.

Strona wskazała, że w złożonych korektach wykazała nieujęte wcześniej kwoty podatku naliczonego dotyczące wydatków związanych z budową infrastruktury wodno-kanalizacyjnej na terenie Gminy realizowane były za pośrednictwem gminnego zakładu budżetowego - Z. G. K. w C. Zakład był (jest) zarejestrowany jako odrębny od Gminy podatnik VAT i wykazywał (wykazuje) podatek należny w składanych przez siebie deklaracjach.

Następnie, Gmina wskazała na uchwałę składu siedmiu sędziów Naczelnego Sądu Administracyjnego z dnia 26 października 2015 r., sygn. akt. I FPS 4/15, podnosząc, że na jej podstawie ma prawo do odliczenia podatku naliczonego z faktur zakupowych dokumentujących wydatki dotyczące inwestycji realizowanych przez Z. G. K., które były i są wykorzystywane przez Gminę, za pośrednictwem Zakładu, do świadczenia usług, opodatkowanych VAT, z zakresu dostarczania wody i odbierania ścieków. Gmina wniosła jednocześnie o stosowne przeksięgowanie kwot zadeklarowanych w pierwotnych deklaracjach Zakładu (aktualnie korygowanych do zera) na poczet kwot wynikających ze skonsolidowanych obecnie korekt deklaracji VAT Gminy za poszczególne okresy rozliczeniowe 2011 r. Odrębnym pismem strona wniosła jednocześnie o zaliczenie nadpłaty powstałej w wyniku korekty rozliczeń VAT za styczeń 2011 r. na poczet zaległości w tym podatku powstałych w marcu 2011 r. w związku z dokonaniem centralizacji rozliczeń VAT Gminy i Zakładu.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00