Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Olsztynie z dnia 20 grudnia 2016 r., sygn. I SA/Ol 724/16

Celne prawo; Podatek akcyzowy; Podatek od towarów i usług

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Olsztynie w składzie następującym: Przewodnicząca sędzia WSA Wiesława Pierechod (sprawozdawca), Sędziowie sędzia WSA Ryszard Maliszewski, sędzia WSA Przemysław Krzykowski, Protokolant Specjalista Paweł Guziur, po rozpoznaniu w Olsztynie na rozprawie w dniu 20 grudnia 2016r. sprawy ze skargi M. W. na decyzję Dyrektora Izby Celnej z dnia "[...]" nr "[...]" w przedmiocie stwierdzenia powstania długu celnego, określenia kwoty cła, podatku akcyzowego, podatku od towarów i usług oraz opłaty paliwowej oddala skargę..

Uzasadnienie

Naczelnik Urzędu Celnego decyzją z dnia "[...]" stwierdził w stosunku do M. W. (dalej jako strona, skarżący) powstanie długu celnego i określił kwotę cła (łącznie w wysokości 0 zł), podatku akcyzowego w wysokości 1.050 zł, kwotę podatku od towarów i usług w wysokości 707 zł oraz kwotę opłaty paliwowej w wysokości 260 zł, w związku z wprowadzaniem na obszar celny Unii Europejskiej oleju napędowego w ilości 900 litrów w pojeździe marki "[...]"o numerze rejestracyjnym "[...]".

Z powyższej decyzji wynika, że w okresie od 1 września 2015r. do 29 września 2015r. strona, przekraczając przejście graniczne w "[...]" samochodem osobowym zgłosiła do odprawy celnej olej napędowy w ilości 900 litrów.

W uzasadnieniu decyzji organ wskazał, że w wyniku analizy częstotliwości przekraczania granicy Unii Europejskiej w systemie informatycznym odpraw celnych SOC-O, stwierdzono, że strona w całym 2015r. przekraczała granicę w regularnych, kilkudniowych odstępach łącznie 111 razy. W tym czasie korzystając ze zwolnień z należności celnych przywozowych, wwiozła na teren Unii Europejskiej olej napędowy w łącznej ilości 10.260 litrów. W związku z powyższym organ stwierdził, że przywóz paliwa miał charakter handlowy oraz jego wykorzystanie naruszyło przepisy celne i podatkowe. Ilość przewożonego paliwa wskazuje bowiem na brak możliwości jego wykorzystania przez stronę. Tylko w ciągu jednego miesiąca, września 2015r., nie była ona w stanie zużytkować 900 litrów oleju napędowego, zaś w całym 2015r. wprowadziła na obszar celny Unii Europejskiej 10.260 litów. Organ zauważył również, że dochody uzyskane przez stronę w 2015r. były nieadekwatne do zakupu tak dużej ilości paliwa.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00