Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Olsztynie z dnia 22 września 2016 r., sygn. I SA/Ol 443/16

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Olsztynie w składzie następującym: Przewodnicząca sędzia WSA Jolanta Strumiłło Sędziowie sędzia WSA Ryszard Maliszewski sędzia WSA Przemysław Krzykowski (sprawozdawca) Protokolant starszy sekretarz sądowy Monika Rząp po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 22 września 2016r. sprawy ze skargi D. P. na decyzję Dyrektora Izby Celnej z dnia "[...]" nr "[...]" w przedmiocie określenia kwoty długu celnego, podatku akcyzowego, podatku od towarów i usług oraz opłaty paliwowej I. uchyla zaskarżoną decyzję, II. zasądza od Dyrektora Izby Celnej na rzecz skarżącej kwotę 408 (czterysta osiem) złotych tytułem zwrotu kosztów postępowania sądowego

Uzasadnienie

Przedmiotem skargi do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Olsztynie jest decyzja z dnia "[...]", którą Dyrektor Izby Celnej, po rozpatrzeniu odwołania D.P., utrzymał w mocy decyzję Naczelnika Urzędu Celnego z dnia "[...]", stwierdzającą powstanie długu celnego i określającą kwoty cła, podatku akcyzowego, podatku od towarów i usług oraz opłaty paliwowej.

Z uzasadnienia poddanego kontroli Sądu rozstrzygnięcia wynika, że przekraczając w okresie od 8 maja do 29 grudnia 2014 r., łącznie 54 razy granicę Unii Europejskiej na przejściu granicznym w B., D.P. dokonała zgłoszenia celnego przywozu łącznie 2.805 l benzyny w zbiorniku samochodu osobowego m-ki "[...]" o numerze rejestracyjnym "[...]". Weryfikując częstotliwość przekraczania granicy Unii Europejskiej przez zgłaszającą w systemie informatycznym odpraw celnych, organ stwierdził, że skarżąca dokonywała przywozów paliwa z dużą częstotliwością, przekraczającą zwykłe potrzeby kierowcy. Z ustaleń tych wynikało, że strona dokonała przywozów w następujących dniach: od 8 do 29 maja 2014 r. - 6 przywozów, od 6 do 27 czerwca 2014 r. - 6 przywozów, od 1 do 28 lipca 2014 r. - 8 przywozów, od 1 do 29 sierpnia - 7 przywozów, od 3 do 20 września - 5 przywozów, od 1 do 31 października 2014 r. - 10 przywozów, od 7 do 28 listopada 2014 r. - 7 przywozów, od 1 do 29 grudnia 2014 r. - 5 przywozów, zgłaszając za każdym razem od 50 l do 70 l paliwa. W ocenie organu, wwiezione na obszar celny Unii w ww. okresie paliwo nie było objęte zwolnieniem z należności przywozowych na podstawie art. 41 rozporządzenia Rady (WE) Nr 1186/2009 z dnia 16 listopada 2009 r. ustanawiającego wspólnotowy system zwolnień celnych (Dz. Urz. WE L 324 z dnia 10 grudnia 2009 r.), co skutkowało określeniem wymienionych na wstępie należności celnych i podatkowych na łączną sumę 2.441 zł.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00