Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Łodzi z dnia 14 grudnia 2016 r., sygn. II SA/Łd 321/16

 

Dnia 14 grudnia 2016 roku Wojewódzki Sąd Administracyjny w Łodzi - Wydział II w składzie następującym: Przewodnicząca Sędzia WSA Renata Kubot-Szustowska (spr.), Sędziowie Sędzia NSA Anna Stępień, Sędzia WSA Jolanta Rosińska, Protokolant Pomocnik sekretarza Izabela Bielińska, po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 14 grudnia 2016 roku sprawy ze skargi P. M. na decyzję Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Ł. z dnia [...] nr [...] w przedmiocie ustalenia warunków zabudowy dla inwestycji 1) uchyla zaskarżoną decyzję oraz poprzedzającą ją decyzję Prezydenta Miasta Ł. z dnia [...] Nr [...]; 2) zasądza od Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Ł. na rzecz skarżącego P. M. kwotę 980 (dziewięćset osiemdziesiąt) złotych tytułem zwrotu kosztów postępowania. LS

Uzasadnienie

Decyzją z dnia [...], nr [...], Samorządowe Kolegium Odwoławcze w Ł., na podstawie art. 138 § 1 pkt 1 ustawy z dnia 14 czerwca 1960r. Kodeks postępowania administracyjnego (tekst jednolity Dz.U. z 2013r., poz. 267 z późn. zm.), powoływanej dalej jako "k.p.a." - oraz art. 59 i art. 61 ust. 1 ustawy z dnia 27 marca 2003r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (tekst jednolity Dz.U. z 2015r., poz. 199 ze zm.), powoływanej dalej jako: "u.p.z.p." - utrzymało w mocy decyzję Prezydenta Miasta Ł. z dnia [...], nr [...], w sprawie ustalenia warunków zabudowy dla inwestycji, polegającej na budowie budynku gospodarczego, przewidzianej do realizacji w Ł. przy ul. A 24a, na działce nr 478/1 w obrębie [...].

Kolegium wskazało, że w odwołaniu od ww. decyzji organu I instancji P. M.- właściciel działki sąsiedniej w stosunku do terenu inwestycji - zakwestionował prawidłowość ustalonych zaskarżoną decyzją parametrów dla planowanej inwestycji oraz prawidłowość przeprowadzonej w sprawie analizy funkcji oraz cech zabudowy i zagospodarowania terenu. Załącznik do odwołania stanowiła opinia mgr inż. architekta Ł. W., w której jej autor podniósł, że rozstrzygnięcie organu I instancji zapadło w oparciu o nieprawidłowo ustalony stan faktyczny, bowiem w przeprowadzonej analizie, powołano się na istniejący na działce nr 478/1, objętej wnioskiem o ustalenie warunków zabudowy, budynek gospodarczy. Tymczasem budynek ten, mimo iż naniesiony na mapie zasadniczej, faktycznie nie istnieje, co dokumentują załączone do odwołania zdjęcia. W świetle powyższego, autor opracowania zwrócił uwagę na fakt, iż mapa zasadnicza, na której wkreślono granice obszaru analizowanego w przedmiotowej sprawie, jest nieaktualna, pochodzi bowiem z 2010r. Istnieje zatem prawdopodobieństwo, iż mapa ta nie odzwierciedla bieżącego stanu zagospodarowania na omawianym terenie. Uwzględnienie w przeprowadzonej analizie nieistniejącego budynku gospodarczego, pozostaje nie bez wpływu na ustalone zaskarżoną decyzją parametry dla nowej zabudowy. W przypadku bowiem większości parametrów, ustalone wielkości minimalne opierają się na średnich wartościach tych parametrów z obszaru analizy. Średnich tych nie można jednak uznać za prawidłowe, gdyż zostały wyliczone przy uwzględnieniu budynku gospodarczego na działce 478/1. Ponadto uwzględnienie nieistniejącego budynku gospodarczego przynosi też inne wyliczenie dla wnioskowanej przez inwestora wielkości wskaźnika powierzchni zabudowy w stosunku do powierzchni terenu inwestycji. Wnioskowana przez inwestora wielkość została bowiem określona poprzez zsumowanie powierzchni istniejącej na działce nr 478/1 zabudowy mieszkaniowej i gospodarczej i nowej, planowanej. Podniesiono również, że załącznik do zaskarżonej decyzji został sporządzony w sposób niezgodny z obowiązującymi w tym zakresie przepisami prawa. Nie zawiera on bowiem części graficznej wyników analizy, w tym granic obszaru analizowanego, a jedynie linie rozgraniczające teren inwestycji oraz linię zabudowy. Nie ma zatem wymaganego § 3 ust. 1 rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 26 sierpnia 2003r. w sprawie oznaczeń i nazewnictwa stosowanych w decyzji o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego oraz w decyzji o warunkach zabudowy, powiązania pomiędzy częścią graficzną i tekstową wyników z analizy.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00