Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

TEMATY:
TEMATY:

Wyrok WSA w Krakowie z dnia 16 grudnia 2016 r., sygn. I SA/Kr 1229/16

Podatek dochodowy od osób fizycznych

 

|Sygn. akt I SA/Kr 1229/16 | [pic] W Y R O K W IMIENIU RZECZYPOSPOLITEJ POLSKIEJ Dnia 16 grudnia 2016 r., Wojewódzki Sąd Administracyjny w Krakowie, w składzie następującym:, Przewodniczący Sędzia: WSA Grażyna Firek, Sędziowie: WSA Stanisław Grzeszek (spr.), WSA Urszula Zięba, Protokolant: specjalista Bożena Piątek, po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 16 grudnia 2016 r., sprawy ze skargi Towarzystwa Budownictwa Społecznego "K" S.A. w K. na interpretację indywidualną Ministra Finansów z dnia 30 czerwca 2016 r. nr [...] w przedmiocie podatku dochodowego od osób fizycznych - skargę oddala -

Uzasadnienie

W dniu 12 kwietnia 2016r. do Ministra Finansów wpłynął wniosek Towarzystwa Budownictwa Społecznego K. S.A. w K. o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych.

We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny. Spółka prowadzi działalność gospodarczą w zakresie wynajmu, zarządzania i administrowania własnym zasobem mieszkaniowym, wspólnotami mieszkaniowymi oraz w zakresie budowy i sprzedaży nowych lokali w systemie deweloperskim. W ramach wyżej opisanej działalności, spółka na bieżąco zajmuje się zarządzaniem mieszkaniami i lokalami użytkowymi w 15 budynkach własnych, zarządzaniem i administrowaniem 8-ma wspólnotami mieszkaniowymi oraz zarządzaniem 22 lokalami, znajdującymi się w 2 innych wspólnotach mieszkaniowych. W ramach powyższego, spółka administruje 1120 lokalami, o łącznej powierzchni 52.752 m2. Ponadto realizuje dwie nowe inwestycje (budynki mieszkalne). Spółka wskazała we wniosku, że ww. budynki zlokalizowane są w siedmiu dzielnicach K. w odległości od 2 do 12 km od siedziby spółki. Biorąc pod uwagę rozmieszczenie obsługiwanych przez spółkę nieruchomości i inwestycji, zarząd musiał rozwiązać problem przemieszczania pracowników w związku z wykonywaniem przez nich obowiązków służbowych, związanych z prowadzoną przez nią działalnością gospodarczą. Korzystanie z usług TAXI, czy zakup samochodów służbowych, okazał się bardzo drogi, a komunikacja miejska zajmowałaby zbyt dużo czasu i nie rozwiązywałaby problemu przewozu materiałów. W związku z tym, zdecydowano się na ryczałtowy zwrot kosztów pracownikom, na używanie samochodów prywatnych do celów służbowych. Z punktu widzenia pracodawcy było to najtańsze i najbardziej efektywne rozwiązanie problemu przejazdów służbowych. Z określonymi pracownikami podpisane zostały umowy, na podstawie których ustalono miesięczny limit kilometrów (w zależności od stanowiska, obowiązków oraz zakresu czynności - od 200 do 700 km miesięcznie). Ustalono również, że pracownik musi być właścicielem samochodu i dysponować nim w czasie pracy. Kwota ryczałtu ulega zmniejszeniu o 1/22 za każdy dzień nieobecności pracownika w miejscu pracy oraz za każdy dzień roboczy, w którym pracownik nie dysponuje pojazdem do celów służbowych. Każdy pracownik sam pokrywa wszystkie koszty związane z utrzymaniem i eksploatacją pojazdu, a spółka wymaga pełnej gotowości do realizacji przejazdów służbowych.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00