Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Kielcach z dnia 28 listopada 2016 r., sygn. II SA/Ke 721/16

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Kielcach w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA Dorota Chobian (spr.), Sędziowie Sędzia WSA Magdalena Chraniuk-Stępniak,, Sędzia WSA Dorota Pędziwilk-Moskal, Protokolant Starszy inspektor sądowy Katarzyna Tuz-Stando, po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 17 listopada 2016 r. sprawy ze skargi D. B. na czynność Prezydenta Miasta z dnia [...] znak: [...] w przedmiocie odmowy skierowania do szkoły oddala skargę.

Uzasadnienie

Pismem z [...] D.B. zwrócił się do Prezydenta Miasta o skierowanie jego syna D. do Szkoły Podstawowej Integracyjnej Nr 11 im. [...] - dalej określanej w skrócie SPI Nr 11 - do klasy pierwszej na rok szkolny 2016/2017. Podał, że zgodnie z orzeczeniem nr [...] o potrzebie kształcenia specjalnego z [...] wydanym przez Miejski Zespół Poradni Psychologiczno- Pedagogicznych w. [...], D. wymaga specjalnej organizacji nauki i metod pracy z uwagi na niepełnosprawność sprzężoną - upośledzenie umysłowe w stopniu umiarkowanym, autyzm, niepełnosprawność ruchową oraz słaby słuch. Wymaga również stałej opieki i pomocy doświadczonego w pracy z dzieckiem niepełnosprawnym nauczyciela wspomagającego w procesie edukacji oraz w związku ze znacznie ograniczoną możliwością samodzielnej egzystencji, także stałego współudziału na co dzień opiekuna dziecka w procesie stymulacji rozwoju oraz dla zapewnienia jego bezpieczeństwa podczas pobytu w szkole.

Wnioskodawca podkreślił, że mając na uwadze postanowienia statutowe, SPI Nr 11 jest szkołą odpowiednią dla potrzeb jego syna i bez wątpienia zapewni mu odpowiednią formę kształcenia, uwzględniając rodzaj stwierdzonych niepełnosprawności. Szkoła ta specjalizuje się bowiem w opiece m.in. nad dziećmi słabo słyszącymi, z niepełnosprawnością ruchową, autyzmem oraz wskazanymi schorzeniami występującymi również w sposób sprzężony. Ponadto posiadane orzeczenie nr [...] zaleca kształcenie D. również w szkole integracyjnej.

Autor wniosku podniósł, że zarówno w jego ocenie jak i w ocenie specjalistów współpracujących z D., szkoła integracyjna jest właściwszym miejscem na kształcenie syna od szkoły specjalnej lub ośrodka szkolno- wychowawczego, zapewniając mu efektywny rozwój edukacyjny i społeczny w tak istotnym dla niego kontakcie ze zdrowymi uczniami i nie wykluczając go zarazem z powszechnego systemu edukacji ze względu na jego niepełnosprawność. Wskazana placówka jest najlepszą placówką w mieście, a Szkoła Podstawowa nr 2 im. Marii Konopnickiej - która to szkoła jest szkołą ogólnodostępną, obwodowo właściwą dla syna - nie jest w stanie zapewnić mu właściwej opieki z uwagi na brak doświadczeń w pracy z dzieckiem o niepełnosprawnościach sprzężonych.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00