Orzeczenie
Postanowienie WSA w Warszawie z dnia 25 lipca 2016 r., sygn. IV SAB/Wa 253/16
Odrzucenie skargi
Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie w składzie następującym: Przewodniczący sędzia WSA Piotr Korzeniowski po rozpoznaniu w dniu 25 lipca 2016 r. na posiedzeniu niejawnym sprawy ze skargi E. G. na bezczynność Rady Miejskiej w R. w przedmiocie niepodjęcia uchwały o zmianie miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego postanawia: 1. odrzucić skargę; 2. zwrócić ze Skarbu Państwa (kasa Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie) na rzecz skarżącej E. G. kwotę 100 (sto) złotych tytułem uiszczonego wpisu sądowego.
Uzasadnienie
W piśmie z dnia 14 czerwca 2016 r. E. G., reprezentowana przez profesjonalnego pełnomocnika będącego adwokatem, wniosła do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie skargę na bezczynność Rady Miejskiej w R. w niepodjęciu uchwały mającej na celu aktualizację miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego dla miasta i gminy R. z dnia [...] czerwca 1998 r. nr [...].
W skardze wniesiono o nakazanie wykonania niezbędnych czynności zmierzających do aktualizacji miejscowego planu poprzez określenie, że obszar działki położonej przy ul [...] w R. i oznaczanej na mapach katastralnych jako działka ewidencyjna nr [...] obręb [...] m. R. stanowi obszar leśny i oznaczenie w ramach zaktualizowanego planu miejscowego symbolem ZL.
Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie zważył, co następuje.
Skarga podlega odrzuceniu z przyczyn procesowych bez badania jej zarzutów merytorycznych. Sprawa, której dotyczy skarga nie mieści się bowiem we właściwości rzeczowej sądu administracyjnego określonej w art. 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi (Dz. U. z 2016 r. poz. 718). Sąd administracyjny, rozpoznając skargę, w pierwszej kolejności bada, czy zaskarżony akt lub czynność organu administracji publicznej podlega kontroli tego sądu. Zakres kontroli sprawowanej przez sądy administracyjne został zaś określony w art. 1 § 1 i 2 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o ustroju sądów administracyjnych (Dz. U. z 2014 r. poz. 1647 z późn. zm.), zgodnie z którym sądy administracyjne w zakresie swojej właściwości sprawują kontrolę pod względem legalności, to jest zgodności z prawem, działań lub zaniechań organów administracji publicznej. Kontrola działalności administracji publicznej, sprawowana przez sądy administracyjne, ma charakter ograniczony, co oznacza, że objęte są nią jedynie działania administracyjne wskazane w ustawie.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right