Wyrok WSA w Kielcach z dnia 27 czerwca 2016 r., sygn. II SA/Ke 302/16
Wojewódzki Sąd Administracyjny w Kielcach w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA Mirosław Surma, Sędziowie Sędzia WSA Artur Adamiec (spr.), Sędzia WSA Maria Grabowska, Protokolant Starszy inspektor sądowy Anna Adamczyk, po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 27 czerwca 2016 r. sprawy ze skargi H. Sp. z o.o. z siedzibą w W. na decyzję Dyrektora Izby Celnej z dnia 23 lutego 2016 r. nr (...) w przedmiocie kary pieniężnej za urządzanie gry na automatach poza kasynem oddala skargę.
Uzasadnienie
1. Decyzja organu administracji publicznej i przedstawiony przez ten organ tok postępowania
1.1. Dyrektor Izby Celnej w Kielcach decyzją z [...] r.
nr [...] utrzymał w mocy decyzję Naczelnika Urzędu Celnego w Kielcach z [...] nr [...] wymierzającą [...] Sp. z o.o. w W. ("Spółka") karę pieniężną
w wysokości 36.000 zł za urządzanie gier poza kasynem na automatach do gier HOT SPOT nr [...], DAYTONA GOLD nr [...], MaxCash 2 Multigame
nr [...].
1.2. W uzasadnieniu decyzji wskazano, że funkcjonariusze Urzędu Celnego
w Kielcach, realizując postanowienie Prokuratora Prokuratury Rejonowej
w Pińczowie ujawnili 29 lipca 2014 r., w lokalu usytuowanym w [...], należące do Spółki, automaty do gier HOT SPOT nr [...], DAYTONA GOLD nr PBH03491, [...] 2 Multigame nr [...]. Spółka nie posiadała zezwolenia na prowadzenie kasyna gry ani zezwolenia na urządzanie gier na automatach w salonach gier lub gier na automatach o niskich wygranych,
o których mowa w art. 129 ust. 1 ustawy z 19 listopada 2009 r. o grach hazardowych (Dz.U.201.1540 ze zm.), dalej "u.g.h".
W celu ustalenia zasad działania ujawnionych automatów do gier
w odniesieniu do przepisów ustawy o grach hazardowych, kontrolujący przeprowadzili eksperyment procesowy na podstawie art. 211 K.p.k. w zw.
z art. 113 § 1 K.k.s. polegający na doświadczalnym odtworzeniu przebiegu dostępnych na nich gier. W trakcie czynności na powyższych automatach udowodniono, że gracz nie miał wpływu na to w jakich konfiguracjach zatrzymają się symbole wyświetlane na bębnach; prowadzone gry zawierają element losowości. Wynik gry jest niezależny od umiejętności (zręczności) grającego. Urządzenia wypłacają wygrane pieniężne. Gry polegają na tym, że grający ustala wysokość stawki za grę za pomocą przycisku STAWKA. Naciśnięcie przycisku START rozpoczyna obracanie się bębnów symbolami. Wprawione w ruch przyciskiem START bębny zatrzymują się samoczynnie. Ich wzajemne ustawienie w momencie zatrzymania jest losowe i niezależne od zręczności gracza. Jeśli symbole na poszczególnych bębnach (lub karty w grze Poker) utworzą określoną kombinację