Wyrok WSA w Kielcach z dnia 27 czerwca 2016 r., sygn. II SA/Ke 249/16
Wojewódzki Sąd Administracyjny w Kielcach w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA Mirosław Surma, Sędziowie Sędzia WSA Artur Adamiec, Sędzia WSA Maria Grabowska (spr.), Protokolant Starszy inspektor sądowy Anna Adamczyk, po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 27 czerwca 2016 r. sprawy ze skargi spółki na decyzję Dyrektora Izby Celnej z dnia [...] nr [...] w przedmiocie kary pieniężnej za urządzanie gry na automatach poza kasynem oddala skargę.
Uzasadnienie
Dyrektor Izby Celnej decyzją z [...]
nr [...] utrzymał w mocy decyzję Naczelnika Urzędu Celnego z [...] nr [...] wymierzającą [...], (dalej: spółka), karę pieniężną w wysokości 36.000 zł za urządzania gier na automatach do gier
o nazwie Hot Spot [...], Apex nr [...], Hot Spot nr [...] poza kasynem gry.
W uzasadnieniu decyzji wskazano, że funkcjonariusze Urzędu Celnego
przeprowadzili [...]. kontrolę w lokalu [...] w [...], w którym działalność gospodarczą prowadził [...]. Ujawnili
w nim dwa automaty do gry o nazwie Hot Spot oraz jeden o nazwie Apex. Kontrolującym nie przedstawiono koncesji na prowadzenie kasyna gry ani zezwolenia na urządzanie gier na automatach w salonach gier lub gier na automatach o niskich wygranych. W celu ustalenia zasad działania ujawnionych automatów do gier w odniesieniu do przepisów ustawy z 19 listopada 2009 r. o grach hazardowych (Dz.U. Nr 201, poz. 1540 ze zm.), dalej: "u.g.h.", kontrolujący przeprowadzili eksperyment procesowy na podstawie art. 211 k.p.k, polegający na doświadczalnym odtworzeniu przebiegu dostępnych na nich gier. Eksperyment wykazał, że w każdej z gier po jej wybraniu grający ustala wysokość stawki za grę za pomocą odpowiedniego przycisku. Naciśnięcie przycisku START rozpoczyna obracanie się bębnów z symbolami. Wprawione w ruch przyciskiem START bębny zatrzymują się samoczynnie. Ich wzajemne ustawienie w momencie zatrzymania jest losowe i niezależne od zręczności gracza. Jeśli symbole na poszczególnych bębnach utworzą określoną kombinację w danych liniach, to grający otrzymuje wygraną