Wyrok WSA w Kielcach z dnia 27 czerwca 2016 r., sygn. II SA/Ke 235/16
Wojewódzki Sąd Administracyjny w Kielcach w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA Mirosław Surma, Sędziowie Sędzia WSA Danuta Kuchta (spr.), Sędzia WSA Ewa Rojek, Protokolant Starszy inspektor sądowy Anna Adamczyk, po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 27 czerwca 2016 r. sprawy ze skargi T. Sp. z o.o. z siedzibą w W. na decyzję Dyrektora Izby Celnej z dnia 1 lutego 2016 r. nr (...) w przedmiocie kary pieniężnej za urządzanie gry na automatach poza kasynem oddala skargę.
Uzasadnienie
Dyrektor Izby Celnej decyzją z 1 lutego 2016 r.
nr [...] utrzymał w mocy decyzję Naczelnika Urzędu Celnego z 5 listopada 2015 r. nr [...] wymierzającą T. Sp. z o.o., (dalej: spółka), karę pieniężną w wysokości 12.000 zł za urządzanie gier na automacie do gier o nazwie A., poza kasynem gry.
W uzasadnieniu decyzji wskazano, że funkcjonariusze Urzędu Celnego przeprowadzili 22 maja 2015 r. kontrolę w lokalu o nazwie "G." w S. Ujawnili w nim automat do gier o nazwie A. Kontrolującym nie przedstawiono koncesji na prowadzenie kasyna gry ani zezwolenia na urządzanie gier na automatach w salonach gier lub gier na automatach o niskich wygranych. W celu ustalenia zasad działania ujawnionego automatu do gier w odniesieniu do przepisów ustawy z 19 listopada 2009 r. o grach hazardowych (Dz.U. z 2015, poz. 612 ze zm.), dalej: "u.g.h.", kontrolujący przeprowadzili eksperyment procesowy, o którym mowa w
art. 32 ust 1 pkt 13 ustawy o Służbie Celnej, polegający na doświadczalnym odtworzeniu przebiegu dostępnych na nim gier. Eksperyment wykazał, że gry urządzane na ujawnionym automacie mają charakter komercyjny, o czym świadczy obowiązkowa odpłatność za ich rozpoczęcie oraz fakt uzyskiwania wygranych pieniężnych. Wynik gry nie zależy od zręczności gracza. Gry mają charakter losowy, gdyż tempo obrotu bębnów, a w konsekwencji szybkość przesuwania się umieszczonych symboli graficznych wykracza poza dostępną ludzkiemu oku możliwość percepcji i rejestracji obrazu, co niemożliwym czyni wytypowanie pożądanego układu symboli, a tym samym również kształtowanie wyniku gry