Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Warszawie z dnia 19 maja 2016 r., sygn. III SA/Wa 1217/15

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie w składzie następującym: Przewodnicząca sędzia WSA Ewa Radziszewska-Krupa, Sędziowie sędzia WSA Agnieszka Krawczyk, sędzia WSA del. Dariusz Kurkiewicz (sprawozdawca), Protokolant p. o. referent stażysta Michał Strzałkowski, po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 19 maja 2016 r. sprawy ze skargi O. Sp. z o.o. z siedzibą w C. na decyzję Minister Pracy i Polityki Społecznej z dnia [...] marca 2015 r. nr [...] w przedmiocie określenia wysokości zobowiązania z tytułu wpłat na Państwowy Fundusz Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych za listopad 2013 r. oddala skargę

Uzasadnienie

Minister Pracy i Polityki Społecznej decyzją z [...] marca 2015 r., po rozpatrzeniu odwołania O. Sp. z o.o. w C. (dalej: "Skarżąca" lub "Spółka") od decyzji Prezesa Zarządu Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych z [...] maja 2014 r. - utrzymał w mocy decyzję organu pierwszej instancji.

Z uzasadnienia zaskarżonej decyzji wynika, że Prezes Zarządu Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych decyzją z [...] maja 2014 r. określił wysokość zobowiązań Skarżącej z tytułu wpłat na Państwowy Fundusz Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych za listopad 2013 w związku z nieterminowym przekazaniem środków zakładowego funduszu rehabilitacji osób niepełnosprawnych w kwocie 13 924,00 zł oraz niezgodnym z ustawą wykorzystaniem środków zakładowego funduszu rehabilitacji osób niepełnosprawnych w kwocie 14 075,00 zł,

Skarżąca w odwołaniu wniosła o uchylenie decyzji. Skarżąca podniosła, że decyzja zawiera błędy, nie zostały też uwzględnione wszystkie okoliczności faktyczne oraz niektóre wyjaśnienia odwołującego się. Skarżąca uważa, że w opracowanej przez organ pierwszej instancji tabeli w części dotyczącej wysokości zobowiązań strony w związku z nieterminowym przekazaniem środków na ZFRON nie uwzględniono prawidłowo art. 33 ust. 3 pkt 3 ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych (Dz. U. z 2011 r., Nr 127 ze zm., dalej: "ustawa o rehabilitacji"). Skarżąca stwierdziła, że w dokumentach kontroli Urzędu Skarbowego podana data jest datą zaksięgowania środków przez bank na koncie ZFRON, a nie datą przekazania. Według strony, wpłaty dokonane "jeszcze w obowiązującym terminie 7 dni, są księgowane na koncie dopiero w dniu następnym." Podobnie wpłata dokonana w piątek po południu, na koncie bankowym pojawia się dopiero w poniedziałek. Skarżąca stwierdziła ponadto, że w tabeli przygotowanej przez organ pierwszej instancji "są (...) przypadki, że termin wpłaty mija w niedzielę, a PFRON nie uznaje księgowania w poniedziałek." Jako przykłady Skarżąca podała zdarzenia z następujących okresów: 2009/02, 2010/02, 2011/05, 2013/03.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00