Orzeczenie
Wyrok WSA w Opolu z dnia 31 maja 2016 r., sygn. II SA/Op 306/15
Wojewódzki Sąd Administracyjny w Opolu w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA Elżbieta Kmiecik - spr. Sędziowie Sędzia WSA Grażyna Jeżewska Sędzia WSA Daria Sachanbińska Protokolant St. inspektor sądowy Grażyna Jankowska-Stykała po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 31 maja 2016 r. sprawy ze skargi E. Ś. na decyzję Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Opolu z dnia 23 kwietnia 2015 r. nr [...] w przedmiocie odmowy wydania zezwolenia na zbieranie odpadów oddala skargę.
Uzasadnienie
Przedmiot postępowania sądowoadministracyjnego stanowi skarga E. Ś. na decyzję Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Opolu z dnia 23 kwietnia 2015 r., nr [...], utrzymującą w mocy decyzję Starosty Namysłowskiego z dnia 12 listopada 2014 r., odmawiającą wydania zezwolenia na zbieranie odpadów.
Wniesienie skargi poprzedziło następujące postępowanie:
Wnioskiem datowanym na dzień 30 września 2014 r., który wpłynął do Starosty Namysłowskiego w dniu 3 października 2014 r., E. Ś. - prowadząca działalność gospodarczą pod firmą A w [...], wystąpiła o wydanie zezwolenia na zbieranie odpadów na działce nr a, położonej w [...] przy ul. [...]. Do wniosku dołączyła mapę określającą miejsce zbierania odpadów, umowę dzierżawy nieruchomości, kopię decyzji Starosty Namysłowskiego z dnia 17 maja 2001 r., nr [...], udzielającej właścicielowi nieruchomości M. A. pozwolenia na zmianę sposobu użytkowania budynku gospodarczego na punkt skupu złomu metali kolorowych przy ul. [...], umowę z dnia 9 października 2012 r. o dostawę odpadów, umowę współpracy z dnia 8 listopada 2012 r.
Decyzją z dnia 12 listopada 2014 r., nr [...], Starosta Namysłowski odmówił wnioskodawczyni wydania zezwolenia na zbieranie odpadów. W uzasadnieniu organ podniósł, że działka oznaczona w ewidencji gruntów nr a, położona w [...] przy ulicy [...] przeznaczona jest w miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego miasta [...], zatwierdzonym uchwałą Nr [...] Rady Miejskiej w [...] z dnia [...] (Dz. Urz. Woj. Op. Nr [...], poz. [...] z dnia [...]) pod drogę dojazdową, drogę lokalną oraz zabudowę mieszkaniową jednorodzinną, na której dopuszcza się budynki do czterech mieszkań, zabudowę zagrodową, zabudowę usługową, przy czym za funkcje usługowe uznaje się usługi handlu detalicznego, usługi rzemiosła nieprodukcyjnego, usługi gastronomiczne, usługo administracyjno-biurowe, usługi ochrony zdrowia i opieki społecznej, usługi nauki, kultury i rozrywki oraz inne o podobnym charakterze wraz z obiektami i urządzeniami towarzyszącymi. Zauważył jednocześnie, że zgodnie z § 3 pkt 1 ppkt 81 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 9 czerwca 2010 r. w sprawie przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko działalność polegająca na zbieraniu odpadów lub przeładunku złomu zaliczona jest do przedsięwzięć mogących potencjalnie oddziaływać na środowisko. Uzasadniał, że analiza zgromadzonych materiałów, w tym zapisów miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego w zakresie dotyczącym obszaru D.4MN powoduje, że zamierzone działania w zakresie zbierania odpadów są niezgodne z przepisami prawa miejscowego i dlatego na podstawie art. 46 ust. 1 pkt 3 ustawy o odpadach należało odmówić wydania zezwolenia na zbieranie odpadów.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right