Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Gliwicach z dnia 24 maja 2016 r., sygn. III SA/Gl 1950/15

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Gliwicach w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA Małgorzata Jużków (spr.), Sędziowie Sędzia WSA Barbara Brandys-Kmiecik, Sędzia WSA Małgorzata Herman, Protokolant Katarzyna Lisiecka-Mitula, po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 24 maja 2016 r. przy udziale - sprawy ze skargi "A" Sp. z o.o. w B. na decyzję Dyrektora Izby Celnej w K. z dnia [...] r. nr [...] w przedmiocie kary pieniężnej oddala skargę.

Uzasadnienie

Zaskarżona decyzją z dnia [...] r. nr [...] Dyrektor Izby Celnej w K. utrzymał w mocy decyzję Naczelnika Urzędu Celnego w B. z dnia .] r. nr [...] wymierzającą przedsiębiorstwu "B" Sp. z o.o. w B. karę pieniężną w kwocie 12 000 zł. za urządzanie gier na automacie poza kasynem gry.

Rozstrzygnięcie zapadło w następujący stanie sprawy:

W dniu [...] . funkcjonariusze celni przeprowadzili kontrolę w zakresie przestrzegania przepisów regulujących urządzanie i prowadzenie gier hazardowych w lokalu: [...] w R. , w którym działalność gospodarczą prowadzi spółka "A" - urządza gry na automatach. Kontroli poddano urządzenie o nazwie Hot Spot [...] stwierdzając, że urządzenie to umożliwia prowadzenie gier mających charakter losowy oraz umożliwiających uzyskiwanie wygranych rzeczowych. Jednocześnie stwierdzono, że urządzanie gier hazardowych ma miejsce w lokalu niebędącym kasynem i bez koncesji na prowadzenie kasyna gry w rozumieniu art. 6 ust. 1 ustawy z dnia 19 listopada 2009 r. o grach hazardowych (Dz. U. nr 201, poz. 1540 ze zm., w skrócie u.g.h.).

W czasie kontroli przeprowadzono eksperyment. Rozegrano grę Sizzling Hot i Burning Hot, jako realizacje wygranej. Rozpoczęcie gry nastąpiło po zakredytowaniu urządzenia kwotą 10 zł; w zamian grający uzyskał 100 punktów kredytowych. Uruchomienie gry następuje poprzez naciśnięcie przycisku "graj zręcznościowo", po czym na monitorze w ruch wprawionych zostało pięć kolumn z różnymi symbolami; prędkość obrotu uniemożliwiała identyfikację symboli, układ ikon konfigurował się i zatrzymywał losowo, bez udziału grającego; gra rozgrywała się automatycznie. Wygrane w postaci punktów pozwalały na kontynuowanie gier.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00