Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Warszawie z dnia 22 lutego 2016 r., sygn. VI SA/Wa 2563/15

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia NSA Zdzisław Romanowski (spr.) Sędziowie Sędzia WSA Jacek Fronczyk Sędzia WSA Aneta Lemiesz Protokolant st. ref. Katarzyna Zielińska po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 22 lutego 2016 r. sprawy ze skargi S. spółka z o.o. z siedzibą w J. na decyzję Głównego Inspektora Transportu Drogowego z dnia [...] lipca 2015 r. nr [...] w przedmiocie kary pieniężnej oddala skargę w całości

Uzasadnienie

W dniu [...] kwietnia 2015 r. w miejscowości B. (droga krajowa nr 11) zatrzymano do kontroli drogowej ciągnik siodłowy marki [...] o nr rej. [...] z naczepą marki [...] o nr rej. [...]. Kontrolowanym pojazdem kierował W. A., który przewoził ładunek (fryzy dębowe) na trasie Jarocin - Mysłowice. Pojazd należał do L. K. prowadzącego działalność gospodarczą pod nazwą "L. K. [...]". Kierowca okazał do kontroli m.in. wypis nr [...] z licencji nr [...] na wykonywanie krajowego transportu drogowego rzeczy, udzielonej ww. przedsiębiorcy oraz specyfikację wysyłkową, na której nie podano masy ładunku. Pojazd członowy wraz z ładunkiem zważono legalizowaną stacjonarną wagą do pomiarów dynamicznych produkcji TENZO VAHY - Czechy o nr fabrycznym 09/13 (świadectwo legalizacji pierwotnej wydane przez Naczelnika Obwodowego Urzędu Miar w Brzegu z datą ważności do 30 września 2015 r. w aktach administracyjnych sprawy). W wyniku ważenia kontrolowanego pojazdu stwierdzono nacisk pojedynczej osi napędowej pojazdu przekraczający wartości przewidziane dla dróg o dopuszczalnym nacisku pojedynczej osi napędowej do 10 t, tj. 12,68 t, a po odjęciu błędów ważenia 12,17 t (przekroczenie o 2,17 t, tj. 21,7%), a także stwierdzono przekroczenie dopuszczalnej masy całkowitej pojazdu o 2,63 t (rzeczywista masa całkowita pojazdu wynosiła 42,63 t). Kierowca nie posiadał zezwolenia na przejazd po drodze publicznej pojazdem nienormatywnym. Podpisał protokół kontroli bez wnoszenia uwag. W toku kontroli ustalono, że załadowcą towaru jest S. Sp. z o.o. z siedzibą w J. (dalej skarżąca, spółka); załadowca nie zważył załadowanego pojazdu (protokół przesłuchania kierowcy w charakterze świadka w aktach administracyjnych sprawy).

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00