Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Bydgoszczy z dnia 9 lutego 2016 r., sygn. I SA/Bd 1054/15

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Bydgoszczy w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA Izabela Najda-Ossowska Sędziowie Sędzia WSA Mirella Łent Sędzia WSA Jarosław Szulc (spr.) Protokolant Asystent sędziego Agnieszka Kujawa po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 26 stycznia 2016r. sprawy ze skargi G. P. O. i W. A. sp. z o.o. w P. na decyzję Samorządowego Kolegium Odwoławczego we W. z dnia [...] r. nr [...] w przedmiocie podatku od nieruchomości za 2014r. 1. uchyla zaskarżoną decyzję 2. zasądza od Samorządowego Kolegium Odwoławczego we W. na rzecz G. P. O. i W. A. sp. z o.o. w P. kwotę [...]zł ([...] złotych) tytułem zwrotu kosztów postępowania

Uzasadnienie

Decyzją z dnia [...]. Burmistrz Miasta i Gminy P. K. określił skarżącej Spółce wysokość zobowiązania w podatku od nieruchomości za 2014r. w kwocie [...] zł. Podstawę rozstrzygnięcia stanowiły ustalenia organu, że Spółka nie miała prawa do skorzystania ze zwolnienia określonego w art. 7 ust. 1 pkt 13 oraz 7 ust. 1 pkt 4 lit b ustawy o podatkach i opłatach lokalnych (t.j. Dz.U. z 2014r., poz. 849 ze zm.) - dalej: "u.p.o.l." oraz, że jest zobowiązana uiścić podatek według najwyższych stawek, od posiadanych gruntów, budynków i budowli wykorzystywanych do prowadzonej działalności gospodarczej.

Po rozpatrzeniu wniesionego przez skarżącą Spółkę odwołania, Samorządowe Kolegium Odwoławcze we W. decyzją z dnia [...]. utrzymało w mocy zaskarżoną decyzję.

Zdaniem organu, zebrany w sprawie materiał dowodowy pozwalał na stwierdzenie, że Spółka nie może korzystać ze zwolnienia określonego w art. 7 ust. 1 pkt 13 u.p.o.l., gdyż nie spełnia przesłanek warunkujących możliwość korzystania z tego zwolnienia. Organ podkreślił, że zgodnie z art. 7 ust. 1 pkt 13 u.p.o.l. zwolnienie ma zastosowanie wyłącznie do grup producentów rolnych wpisanych na podstawie ustawy z dnia 15 września 2000r. o grupach producentów rolnych i ich związkach oraz o zmianie innych ustaw (Dz.U. Nr 88, poz. 983 ze zm.) - dalej: "ustawa o grupach producentów rolnych" do rejestru prowadzonego na podstawie tej ustawy (art. 9) i zwolnienie nie obejmuje grup producentów utworzonych i wpisanych do rejestrów w oparciu o inne akty prawne. Ustawodawca jako podmiot uprawniony do zwolnienia wskazał wprost "grupę producentów rolnych" i dalej doprecyzował "wpisaną do rejestru tych grup". W konsekwencji zwolnienia, o którym mowa w art. 7 ust. 1 pkt 13 u.p.o.l. nie można odnieść do każdej grupy producenckiej wpisanej do jakiegokolwiek rejestru tych grup, w tym również do "wstępnie uznanych grup producentów owoców i warzyw". "Grupa producentów rolnych" i "wstępnie uznana grupy producentów czy uznana grupa producencka" nie są podmiotami tożsamymi, albowiem ich powstanie, wymogi jakie muszą spełniać i rejestry, którym podlegają wynikają z różnych aktów prawnych.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00