Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

TEMATY:
TEMATY:

Wyrok WSA w Krakowie z dnia 27 stycznia 2016 r., sygn. II SA/Kr 1464/15

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Krakowie w składzie następującym: Przewodniczący SNSA Andrzej Irla SWSA Jacek Bursa (spr.) SWSA Mirosław Bator po rozpoznaniu w trybie uproszczonym w dniu 27 stycznia 2016 r. sprawy ze skargi A. P. na postanowienie Nr [...] Wojewódzkiego Inspektora Nadzoru Budowlanego w K. z dnia 1 października 2015r. znak: [...] w opłaty legalizacyjnej oddala skargę.

Uzasadnienie

Postanowieniem z dnia 20 lutego 2015 r. znak: [...], Powiatowy Inspektor Nadzoru Budowlanego w G., na podstawie art. 49 ust. 1 i ust. 2 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. - Prawo budowlane (Dz. U. z 2013 r., poz. 1409 ze zm.), ustalił wobec inwestora A. P., opłatę za legalizację budynku letniskowego, wybudowanego bez wymaganego pozwolenia na budowę, na działce nr [...] w U., w wysokości 25 000 zł.

Rozstrzygnięcie to zapadło wobec ustalenia, iż podczas oględzin w dniu 21 października 2008 r. przez PINB w G., że na przedmiotowej działce znajduje się budynek przeznaczony na cele mieszkalne którego wysokość do kalenicy wynosi ok. 4,72 m, wymiary w rzucie wynoszą około 5,70 mx 6,70 m budynek murowany z pustaków pianowych, stropy wylewane na mokro, dach dwuspadowy, pokryty dachówką ceramiczną. Budynek nie jest podpiwniczony, jednokondygnacyjny z poddaszem mieszkalnym. Budynek został ocieplony styropianem o grubości 10 cm. Ponadto ustalono, iż przedmiotowy budynek od strony granicy z działką [...] nie posiada okien i drzwi, natomiast od strony działki [...] znajduje się 5 otworów okiennych w odległości 1,0 m od granicy działki budowlanej. Zgodnie z oświadczeniem inwestora A. P. - tenże budynek został wzniesiony bez uzyskania pozwolenia na budowę. Jak wynika także z oświadczenia A. P. z dnia 11 grudnia 2008 r. po zapoznaniu się z protokołem z oględzin, budowę rozpoczął w 2005 r. (grudzień), nie posiadając również decyzji o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu dla tego budynku. Decyzją z dnia 15 kwietnia 2009 r. znak: [...] organ I instancji na podstawie art. 48 ust. 1 ustawy Prawo budowlane nakazał rozbiórkę, lecz decyzją z dnia 30 listopada 2009 r. Wojewódzki Inspektor Nadzoru Budowlanego w K. uchylił skarżoną decyzję i przekazał sprawę do ponownego rozpatrzenia. Po ponownym rozpoznaniu sprawy PINB w G. decyzją z dnia 24 lutego 2012 r. znak: [...] nakazał ponownie rozbiórkę i WINB w K. decyzją z dnia 28 maja 2013 r. znak: [...] nakazał rozbiórkę. Wyrokiem z dnia 26 listopada 2013 r. sygn. akt II SA/Kr 1006/13 Wojewódzki Sąd Administracyjny w Krakowie uchyli w/w decyzje i poprzedzającą ją decyzję organu I instancji. Następnie postanowieniem 12 czerwca 2014 r. znak: [...], PINB w G. nakazał w trybie art. 48 ust. 2 i 3 ustawy Prawo budowlane wstrzymać prowadzenie robót budowlanych oraz przedstawić dokumenty konieczne do legalizacji, w tym zaświadczenie wójta o zgodności budowy z obowiązującym miejscowym planem zagospodarowania przestrzennego oraz czterech egzemplarzy projektu budowlanego. W dniu 31 grudnia 2014 r. wpłynęły wymagane dokumenty.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00