Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Olsztynie z dnia 3 listopada 2015 r., sygn. II SA/Ol 885/15

 

Dnia 3 listopada 2015 roku Wojewódzki Sąd Administracyjny w Olsztynie w składzie następującym: Przewodnicząca sędzia WSA Marzenna Glabas Sędziowie sędzia WSA Bogusław Jażdżyk (spr.) sędzia WSA Ewa Osipuk Protokolant specjalista Wojciech Grabowski po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 3 listopada 2015 roku sprawy ze skargi A. N. na decyzję Inspektora Transportu Drogowego z dnia "[...]" nr "[...]" w przedmiocie kary pieniężnej za naruszenie przepisów o transporcie drogowym - oddala skargę.

Uzasadnienie

Z przekazanych Wojewódzkiemu Sądowi Administracyjnemu w Olsztynie akt sprawy wynika, że Wojewódzki Inspektor Transportu Drogowego decyzją z dnia "[...]" nałożył na A. N., prowadzącego działalność gospodarczą pod nazwą A, karę pieniężną w łącznej wysokości 20.000 złotych za naruszenia obowiązków i warunków przewozu drogowego, stwierdzone protokołem kontroli z dnia 3 lipca 2013r.

Rozpatrując sprawę w postępowaniu odwoławczym, Główny Inspektor Transportu Drogowego decyzją z dnia "[...]" orzekł o uchyleniu zaskarżonej decyzji w całości i przekazaniu sprawy do ponownego rozpatrzenia przez organ pierwszej instancji.

Rozstrzygnięcie organu odwoławczego zostało zaskarżone przez stronę do

Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Olsztynie, który wyrokiem z dnia 26 listopada 2014r. II SA/Ol 1094/14, oddalił skargę.

Po ponownym przeprowadzeniu postępowania administracyjnego, organ I instancji decyzją z dnia "[...]" nałożył na ww. stronę karę pieniężną w wysokości 20 000 złotych z tytułu stwierdzonych podczas kontroli naruszeń.

Podstawę faktyczną niniejszego rozstrzygnięcia stanowiło:

- udostępnienie podczas kontroli w przedsiębiorstwie niepełnych danych o okresach

aktywności kierowcy,

- skrócenie dziennego czasu odpoczynku

- skrócenie tygodniowego czasu odpoczynku,

- przekroczenie maksymalnego czasu prowadzenia pojazdu bez przerwy,

- przekroczenie maksymalnego dziennego czasu prowadzenia pojazdu,

- przekroczenie całkowitego czasu prowadzenia pojazdu w ciągu dwóch kolejnych tygodni,

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00