Orzeczenie
Wyrok WSA w Poznaniu z dnia 7 października 2015 r., sygn. IV SA/Po 474/15
Wojewódzki Sąd Administracyjny w Poznaniu w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia NSA Grażyna Radzicka (spr.) Sędziowie WSA Maciej Busz WSA Józef Maleszewski Protokolant st. sekr. sąd. Monika Zaporowska po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 07 października 2015 r. sprawy ze skargi L.Z. na decyzję Samorządowego Kolegium Odwoławczego w P. z dnia [...] maja 2015 r. nr [...] w przedmiocie lokalizacji inwestycji celu publicznego oddala skargę
Uzasadnienie
Prezydent Miasta P. decyzją nr [...] z dnia 4 listopada 2014 r. po rozpatrzeniu wniosku L.Z. (dalej również jako "Skarżący" lub "Inwestor") odmówił ustalenia lokalizacji inwestycji celu publicznego polegającego na budowie dróg publicznych przewidzianej do realizacji na działkach nr [...], [...], [...], [...], [...], [...], [...], [...], [...], [...], [...], [...], [...], [...], [...], [...], [...], [...], [...], [...], [...], [...], [...], [...], [...], i [...] z arkusza mapy nr [...], obręb U., położonych w rejonie ul. D . w P.
W uzasadnieniu decyzji stwierdzono, co następuje:
Zdaniem organu, po wyjaśnieniach Inwestora ustalono, że wniosek dotyczy budowy drogi publicznej wraz z oświetleniem i kanalizacją deszczową, którą przewidziano do realizacji na terenie działek [...], [...], [...] z arkusza mapy nr [...], obręb U.. Inwestor wnioskiem objął dodatkowo działki [...], [...], [...], [...], [...], [...], [...], [...], [...], [...], [...], [...], [...], [...], [...], [...], [...], [...], [...], [...], [...], [...],z arkusza mapy nr [...], obręb U..
Organ stwierdził, że według ewidencji gruntów teren objęty planowaną inwestycją jest niezabudowany, stanowi użytki rolne (grunty orne), a tylko niewielka cześć działki o nr [...] stanowi tereny komunikacji (drogę).
W ramach wnioskowanej inwestycji na terenie działek nr [...], [...], [...] zaplanowano budowę dróg publicznych o klasie dróg dojazdowych i lokalnych wraz z urządzeniami technicznymi takimi jak jezdnie, chodniki, ścieżki rowerowe, trawniki. Przewidziano również budowę oświetlenia ulicznego energooszczędnego (latarnie z oprawami świetlnymi LED) i kanalizację deszczową, która miała odprowadzać wody opadowe do istniejącego systemu rowów odwadniających. Jezdnie i chodniki miały być utwardzone, a łączna długość planowanych dróg i kanalizacji miała wynosić około 1230 m.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right