Orzeczenie
Wyrok WSA w Szczecinie z dnia 28 maja 2015 r., sygn. II SA/Sz 1224/14
Wojewódzki Sąd Administracyjny w Szczecinie w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia NSA Elżbieta Makowska (spr.), Sędziowie Sędzia WSA Marzena Iwankiewicz, Sędzia WSA Arkadiusz Windak, Protokolant starszy sekretarz sądowy Małgorzata Płocharska-Małys, po rozpoznaniu w Wydziale II na rozprawie w dniu 28 maja 2015 r. sprawy ze skargi G. L. na postanowienie Kuratora Oświaty w S. z dnia [...] nr [...] w przedmiocie zawieszenia postępowania administracyjnego I. uchyla zaskarżone postanowienie oraz poprzedzające je postanowienie Dyrektora Poradni Psychologiczno - Pedagogicznej nr [...] w S. z dnia [...] nr [...], II. stwierdza, że zaskarżone postanowienie nie podlega wykonaniu do czasu uprawomocnienia się niniejszego wyroku, III. zasądza od Kuratora Oświaty w S. na rzecz skarżącego G. L. kwotę [...] ([...]) złotych, tytułem zwrotu kosztów postępowania.
Uzasadnienie
Postanowieniem z dnia [...] Dyrektor Poradni P-P Nr [...], działając na podstawie art. 97 § 1 pkt 4 Kodeksu postępowania administracyjnego, zawiesił postępowanie administracyjne w sprawie wydania orzeczenia przez Zespół Orzekający działający w Poradni P-P Nr [...], dla małoletniego J.L. syna M. i G. L.
W uzasadnieniu postanowienia organ wskazał, że w dniu 19 sierpnia 2014 r. do poradni wpłynęły jednocześnie dwa wnioski rodziców o wydanie różnych orzeczeń. M.L. wniosła o wydanie orzeczenia o potrzebie indywidualnego nauczania w roku szkolnym [..] a G. L. wniósł o wydanie orzeczenia o nauce w klasie integracyjnej. Z akt sprawy wynika, iż rodzice J.L. od dłuższego czasu pozostają w konflikcie. Toczą się między nimi sprawy przed różnymi sądami min. sprawa rozwodowa i sprawa o sprawowanie pieczy nad dzieckiem. Oboje rodzice mają pełnię władzy rodzicielskiej. Prowadzone rozmowy z rodzicami nie doprowadziły do osiągnięcia porozumienia między nimi, co do formy realizacji obowiązku szkolnego.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right