Wyrok WSA w Bydgoszczy z dnia 9 kwietnia 2015 r., sygn. II SA/Bd 551/14
Dnia 9 kwietnia 2015 roku Wojewódzki Sąd Administracyjny w Bydgoszczy w składzie następującym: Przewodniczący sędzia WSA Anna Klotz Sędziowie: sędzia WSA Leszek Tyliński (spr.) sędzia WSA Renata Owczarzak Protokolant: asystent sędziego Magdalena Gadecka-Kauczor po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 9 kwietnia 2015 roku sprawy ze skargi [...] SE Spółka Europejska Oddział w Polsce z siedzibą w K. na decyzję Samorządowego Kolegium Odwoławczego w T. z dnia [...] marca 2014 r. nr [...] w przedmiocie udzielenia zezwolenia na sprzedaż napojów zawierających powyżej 4,5% do 18% alkoholu oddala skargę.
Uzasadnienie
Decyzją z dnia [...] r. znak: [...] Prezydent Miasta T. udzielił zezwolenia na sprzedaż napojów zawierających powyżej 4,5% do 18% alkoholu przeznaczonych do spożycia poza miejscem sprzedaży, na okres do dnia 30 listopada 2016 r., we wskazanych punktach sprzedaży:
1. J. i J. K. - punkt sprzedaży ul. Pr. (G. N. S.),
2. J. M. P. S.A. - punkt sprzedaży ul. Ł. - sieć "B." (S.),
3. J. M. P. S.A. - punkt sprzedaży ul. F. - sieć "B." (B. P. ),
4. K. G. - punkt sprzedaży ul. P. (C. P.).
W uzasadnieniu decyzji organ I instancji przedstawił stan sprawy, wskazując na wydane wcześniej decyzje własne, decyzje organu odwoławczego oraz wyrok Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Bydgoszczy z dnia 13 sierpnia 2013 r., sygn. akt II SA/Bd 400/13. Organ wskazał, że do rozdysponowania w niniejszym postępowaniu były cztery zezwolenia. W ramach naboru przeprowadzonego w okresie od 3 do 20 czerwca 2013 r. przedsiębiorcy złożyli 32 wnioski.
W dalszej części uzasadnienia organ przedstawił działania podejmowane w trakcie postępowania wyjaśniającego oraz wskazał kryteria, jakimi kierował się udzielając (odmawiając udzielania) zezwoleń. Kryteriami, wg których oceniano rozpatrywane wnioski i dokonywano rozstrzygnięcia były:
1. Usytuowanie wnioskowanych przez przedsiębiorców punktów, w których zamierzają prowadzić sprzedaż napojów alkoholowych w poszczególnych częściach miasta, liczby mieszkańców przypadających na jeden punkt sprzedaży w danej części miasta, a także z uwzględnieniem braku w ogóle punktów sprzedaży ww. rodzajów napojów alkoholowych w danej części miasta.