Wyrok WSA w Warszawie z dnia 2 marca 2015 r., sygn. V SA/Wa 1752/14
Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA - Arkadiusz Tomczak (spr.), Sędzia WSA - Krystyna Madalińska-Urbaniak, Sędzia WSA - Mirosława Pindelska, Protokolant - ref. staż. Justyna Gadzialska, po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 2 marca 2015 r. sprawy ze skargi M. W. na decyzję Dyrektora Izby Celnej w W. z dnia [...] kwietnia 2014 r., nr [...] w przedmiocie określenia zobowiązania podatkowego w podatku akcyzowym: oddala skargę.
Uzasadnienie
Przedmiotem złożonej do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie skargi M. W. (dalej: skarżący lub podatnik) - jest decyzja Dyrektora Izby Celnej w W. z dnia [...] kwietnia 2014 r. nr [...], uchylająca decyzję Naczelnika Urzędu Celnego [...] w W. nr [...] z dnia [...] września 2013 r. w całości i określająca zobowiązanie podatkowe w podatku akcyzowym za okres rozliczeniowy marzec 2008 r. w wysokości 4.410,00 zł.
Przedmiotowa decyzja zapadła w następującym stanie faktycznym:
M. W., prowadzący do dnia 12 marca 2013 r. działalność gospodarczą pod nazwą "R. z siedzibą przy ul. [...] w W.:
1. w dniu 17 marca 2008 r. dokonał sprzedaży przed pierwszą rejestracją na terytorium kraju ambulansu marki RENAULT TRAFIC, nr nadwozia [...], pojemność skokowa silnika 1995 cm3, rok produkcji 2008 (faktura nr [...]). Pojazd ten, zgodnie ze świadectwem homologacji, posiadał nadwozie samochodu sanitarnego (ambulansu) z trojgiem drzwi (2 rozwierane, 1 przesuwane z boku). Był przystosowany do przewozu sześciu osób łącznie z kierowcą, tj. dwóch z przodu, trzech z tyłu oraz jednej na noszach leżących. Posiadał silnik o zapłonie samoczynnym. Dla potrzeb ruchu drogowego został oznaczony kategorią homologacyjną M1.
2. w dniu 28 marca 2008 r. dokonał sprzedaży przed pierwszą rejestracją na terytorium kraju ambulansu marki RENAULT KANGOO, nr nadwozia [...], pojemność skokowa silnika 1461 cm3, rok produkcji 2008 (faktura nr [...]). Pojazd ten, zgodnie ze świadectwem homologacji, posiadał nadwozie samochodu sanitarnego (ambulansu) z trojgiem drzwi (2 rozwierane, 1 przesuwane z boku). Był przystosowany do przewozu czterech osób łącznie z kierowcą, tj. dwóch z przodu, jednej z tyłu oraz jednej na noszach leżących. Posiadał silnik o zapłonie samoczynnym. Dla potrzeb ruchu drogowego został oznaczony kategorią homologacyjną M1.