Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Olsztynie z dnia 22 stycznia 2015 r., sygn. II SA/Ol 1251/14

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Olsztynie w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA Katarzyna Matczak Sędziowie Sędzia WSA Marzenna Glabas Sędzia WSA Ewa Osipuk (spr.) Protokolant specjalista Karolina Hrymowicz po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 22 stycznia 2015 r. sprawy ze skargi G. R. na decyzję Samorządowego Kolegium Odwoławczego z dnia "[...]", nr "[...]" w przedmiocie warunków zabudowy - stwierdzenia nieważności decyzji oddala skargę.

Uzasadnienie

Decyzją dnia 24 lipca 2013 r., Wójt Gminy D. umorzył postępowanie w sprawie ustalenia warunków zabudowy w związku z budową budynku mieszkalnego jednorodzinnego z garażem w bryle budynku wraz z infrastruktura techniczną, na działce nr "[...]" . W uzasadnieniu decyzji organ pierwszej instancji podał, że z uwagi na fakt uchwalenia uchwałą Rady Gminy D. z dnia 18 września 2012 r. Nr XXI/135/12, miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego zabudowy mieszkaniowej, usługowej i infrastruktury technicznej w obrębach geodezyjnych "[...]", stosownie do art. 59 ust. 1ustawy z dnia 27 marca 2013 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (Dz. U. z 2012 r. poz. 647 z późn. zm.), nie można było wydać decyzji o ustaleniu warunków zabudowy, o które wnosił G.R. wnioskiem z dnia 21 sierpnia 2012 r.

Wnioskiem z dnia 18 marca 2014 r., G.R. zwrócił się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w O. o stwierdzenie nieważności powyższej decyzji, podnosząc, że wydano ją z naruszeniem art. 8 i art. 9 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2013 r. poz. 267 z późn. zm.), dalej powoływanej jako K.p.a., poprzez brak wyważenia interesu społecznego oraz obywatela oraz brak należytej i wyczerpującej informacji dotyczących okoliczności faktycznych i prawnych, związanych ze skutkami uchwalenia planu oraz uprawnień organu do zawieszenia postępowania. Wnioskodawca zarzucił także naruszenie art. 60 ust. 1a w zw. z art. 53 ust. 5c ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym w związku z niewydaniem decyzji po upływie terminu wyrażenia stanowiska przez Regionalnego Dyrektora ochrony Środowiska oraz art. 59 w zw. z art.62 tej ustawy, w związku z brakiem zawieszenia przez Wójta postępowania o uzgodnienie warunków zabudowy w związku z podjętymi pracami planistycznymi, mimo zaistnienia uzasadnionych przesłanek. Wnioskodawca zarzucił, że Wójt Gminy D. spowodował niekorzystne dla niego zmiany w przeznaczeniu przedmiotowego terenu bez merytorycznego uzasadnienia i z naruszeniem jego prawa własności. Wskazał ponadto na konieczność oceny przewlekłości postępowania organu pierwszej instancji w sprawie ustalenia warunków zabudowy. Zarzucił, że skoro organ pierwszej instancji ustalił warunki zabudowy dla działki położonej 15 m od tego samego zbiornika wodnego, niedaleko którego położona jest również jego nieruchomość, to odmawiając ustalenia tych warunków dla jego działki organ ten działał na jego niekorzyść.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00