Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA we Wrocławiu z dnia 20 listopada 2014 r., sygn. II SA/Wr 470/14

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny we Wrocławiu w składzie następującym: Przewodniczący: Sędzia NSA Zygmunt Wiśniewski Sędziowie: Sędzia WSA Olga Białek ( spr.) Sędzia WSA Alicja Palus Protokolant Elżbieta Ptak po rozpoznaniu w Wydziale II na rozprawie w dniu 20 listopada 2014r. sprawy ze skargi J. Ł. i A. sp.z.o.o. na decyzję Samorządowego Kolegium Odwoławczego we W. z dnia 14 kwietnia 2014 r. nr [...] w przedmiocie ustalenia warunków zabudowy dla inwestycji obejmującej budowę myjni dla samochodów ciężarowych i cystern oddala skargę.

Uzasadnienie

Decyzją z dnia 14 kwietnia 2014 r., nr [...] Samorządowe Kolegium Odwoławcze we W., po rozpatrzeniu odwołań J.Ł. - prowadzącego działalność gospodarcza pod firmą A. z siedzibą we W. oraz B. sp. z o.o. z siedzibą we W., od decyzji Prezydenta Miasta W. z dnia 17 lutego 2014 r., nr [...] ustalającej na rzecz T. A., prowadzącej działalność gospodarczą pod firmą: "C." warunki zabudowy dla inwestycji obejmującej budowę myjni dla samochodów ciężarowych i cystern oraz niezbędnych urządzeń infrastruktury technicznej wraz z zagospodarowaniem terenu, przewidzianej do realizacji we W. w rejonie ul. Ż., na terenie oznaczonym geodezyjnie: działki nr [...] i część działek nr [...] i nr [...], AM-8, obręb [...], utrzymał w mocy zaskarżoną decyzję.

W uzasadnieniu zaskarżonej decyzji Kolegium wyjaśniło, że organ pierwszej instancji uwzględniając wniosek T.A. o ustalenie warunków zabudowy dla opisanej wyżej inwestycji, podkreślił, że planowana inwestycja nie narusza przepisów odrębnych oraz jest zgodna z wymogami określonymi w art. 61 ust. 1 pkt 1-5 ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (Dz. U. z 2012 r. poz. 647 ze zm.) - dalej: u.p.z.p. Organ odwoławczy podzielił stanowisko organu pierwszej instancji i jego uzasadnienie. Kolegium wskazało, że wnioskowane przez inwestorkę zamierzenie planowane jest na terenie, który w poprzednio obowiązującym ogólnym miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego miasta W. (przyjętym uchwałą nr [...] Miejskiej Rady Narodowej z dnia 10 czerwca 1988 r., ogłoszoną w Dz. Urz. Woj. [...] z [...] r., Nr 11, poz. 165), oznaczony był symbolem "PP" i przeznaczony pod przemysł, składy, magazyny, bazy budowlane, zakłady produkcyjno- usługowe. Zgodnie z art. 61 ust. 2 u.p.z.p., przepisów ust. 1 pkt 1 nie stosuje się do inwestycji produkcyjnych lokalizowanych na terenach przeznaczonych na ten cel w planach miejscowych, które utraciły moc na podstawie art. 67 ust. 1 ustawy, o której mowa w art. 88 ust. 1. Organ odwoławczy stanął wobec tego na stanowisku, że wnioskowane zamierzenie polegające na budowie myjni dla samochodów ciężarowych i cystern oraz niezbędnych urządzeń infrastruktury technicznej, wraz z zagospodarowaniem terenu, nie jest inwestycją produkcyjną o której mowa w art. 61 ust. 2 u.p.z.p, lecz usługową, dlatego konieczne było wykonanie analizy stanu zabudowy i zagospodarowania nieruchomości sąsiednich, tzw. analizy urbanistycznej. Analiza ta pozwala na ustalenie, czy spełniony został warunek, o którym mowa w art. 61 ust. 1 pkt 1 u.p.z.p., tj. czy istnieje, co najmniej jedna działka sąsiednia, dostępna z tej samej drogi publicznej, zabudowana w sposób pozwalający na określenie wymagań dotyczących nowej zabudowy w zakresie kontynuacji funkcji, parametrów, cech i wskaźników kształtowania zabudowy oraz zagospodarowania terenu, w tym gabarytów i formy architektonicznej obiektów budowlanych, linii zabudowy oraz intensywności wykorzystania terenu. Kolegium wyjaśniło, że zasady sporządzania analizy regulują przepisy rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 26 sierpnia 2003 r. w sprawie sposobu ustalania wymagań dotyczących nowej zabudowy i zagospodarowania terenu w przypadku braku miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego (Dz. U. Nr 164, poz. 1588) - dalej: r.M.I. Powołane rozporządzenie wymaga wyznaczenia obszaru analizowanego, na podstawie zabudowy którego organ lokalizacyjny ocenia dopuszczalność wnioskowanego zamierzenia. Granice obszaru analizowanego wyznacza się, zgodnie z § 3 ust. 2 r.M.I., w odległości, nie mniejszej niż trzykrotna szerokość frontu działki objętej wnioskiem o ustalenie warunków zabudowy, nie mniej jednak niż 50m.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00