Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Szczecinie z dnia 17 września 2014 r., sygn. I SA/Sz 646/14

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Szczecinie w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA Nadzieja Karczmarczyk-Gawęcka, Sędziowie Sędzia WSA Anna Sokołowska,, Sędzia WSA Elżbieta Woźniak (spr.), Protokolant starszy sekretarz sądowy Anna Kalisiak, po rozpoznaniu w Wydziale I na rozprawie w dniu 17 września 2014 r. sprawy ze skargi P. Spółki z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w W. Oddział w P. na decyzję Samorządowego Kolegium Odwoławczego z dnia [...] r. nr [...] w przedmiocie odmowy stwierdzenia nadpłaty w podatku od nieruchomości za 2007 rok oddala skargę.

Uzasadnienie

Spółka [...] Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością, pismem z dnia [...] r., złożyła do Wójta Gminy wniosek o stwierdzenie nadpłaty w podatku od nieruchomości za lata 2007-2012, w tym za rok 2007 w kwocie [...] zł, wraz z korektami deklaracji na ww. podatek.

Spółka [...] z dniem [...] r. została przejęta przez [...]spółkę z ograniczoną odpowiedzialnością, która w dniu [...] r. zmieniła nazwę na [...] Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością.

We wniosku spółka podała m.in., że urządzenia zlokalizowane w kontenerowych stacjach redukcyjno-pomiarowych, punkty pomiarowe, punkty redukcyjno-pomiarowe oraz urządzenia techniczne i pomiarowe nie stanowiły obiektów budowlach i nie podlegały opodatkowaniu tym podatkiem. Opodatkowaniu ww. podatkiem podlegały natomiast obiekty budowlane w postaci kontenera wraz fundamentem oraz infrastruktura towarzysząca w postaci ogrodzenia, dróg i placów, oświetlenia, fundamentów pod kontenerami nawalni i kotłowni.

W odpowiedzi na wezwanie organu I instancji, spółka złożyła dodatkowe wyjaśnienia dotyczące obiektów, wskazując, że bez urządzeń technicznych objętych wnioskiem o stwierdzenie i zwrot nadpłaty cała infrastruktura przesyłu i poboru gazu może działać prawidłowo oraz że wynika to z faktu, iż o ile infrastruktura przesyłu i poboru gazu do swojego działania potrzebuje m.in. urządzeń redukcyjnych i pomiarowych, o tyle nie ma przeszkód, by urządzenia objęte wnioskiem spółki zostały zastąpione innymi obiektami tego typu. Spółka przedłożyła także dokumentację w postaci: sporządzonej przez rzeczoznawcę budowlanego [....] opinii techniczno-budowlanej w zakresie kwalifikacji stacji i punktów redukcyjno-pomiarowych, podsumowania audytu podatkowego w zakresie podatku od nieruchomości oraz sporządzonego przez rzeczoznawcę majątkowego [...] operatu szacunkowego określającego wartość elementów trwale związanych z gruntem obiektów infrastruktury gazowniczej (fundamentów i obudów) na terenie gminy.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00