Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Szczecinie z dnia 10 września 2014 r., sygn. I SA/Sz 113/14

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Szczecinie w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA Alicja Polańska, Sędziowie Sędzia WSA Ewa Wojtysiak (spr.),, Sędzia WSA Elżbieta Woźniak, Protokolant starszy sekretarz sądowy Edyta Wójtowicz, po rozpoznaniu w Wydziale I na rozprawie w dniu 10 września 2014 r. sprawy ze skargi Polskiej Spółki G. Spółki z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w W. Oddział w P. Zakład w Sz.; poprzednio P [...] Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością Oddział w P.; dawniej: W. Spółka G. Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością Oddział G. w Sz. na decyzję Samorządowego Kolegium Odwoławczego z dnia [...] r. nr [...] w przedmiocie podatku od nieruchomości za 2008 rok oraz odmowy stwierdzenia nadpłaty w tym podatku oddala skargę.

Uzasadnienie

Zaskarżoną do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Szczecinie decyzją z dnia 31 października 2013 r., Nr [...], Samorządowe Kolegium Odwoławcze utrzymało w mocy decyzję Prezydenta Miasta z dnia 26 kwietnia 2013 r., nr [...], w sprawie określenia [...] Spółce [...] (zwanej dalej " Spółką"), wysokości podatku od nieruchomości za 2008 r. (omyłkowo wskazano " 2011 r."), w kwocie [...] zł i odmowy stwierdzenia nadpłaty za ten rok w kwocie [...] zł.

Zaskarżona decyzja została wydana w następującym stanie faktycznym.

Pismem z dnia 28 stycznia 2013 r. Spółka zwróciła się o stwierdzenie nadpłaty i jej zwrot w podatku od nieruchomości za lata 2008-2012, w tym za rok 2008 w kwocie [...] zł, dołączając korekty deklaracji podatkowych za ww. lata, wskazując na okoliczności uzasadniające korektę deklaracji, a mianowicie, że Spółka deklarowała do opodatkowania urządzenia techniczne, które nie stanowią obiektu budowlanego, tj.: kontenerowe stacje redukcyjno-pomiarowe, punkty pomiarowe, punkty redukcyjno-pomiarowe, urządzenia techniczne i pomiarowe. Zdaniem Spółki, kontener wraz z fundamentem stanowią obiekty budowlane będące budowlami podlegającymi opodatkowaniu podatkiem od nieruchomości, zaś urządzenia stacji redukcyjno - pomiarowej i telemetria nie stanowią budowli w rozumieniu ustawy o podatkach i opłatach lokalnych i ustawy - Prawo budowlane. Urządzenia te według Spółki powinny zostać potraktowane jako urządzenia techniczne. Natomiast infrastruktura towarzysząca, znajdująca się w wartości stacji, jak: ogrodzenie, drogi i place, oświetlenie, fundamenty pod kontenerami i kotłowni stanowią budowle i podlegają opodatkowaniu.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00