Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Krakowie z dnia 9 września 2014 r., sygn. I SA/Kr 830/14

 

|Sygn. akt I SA/Kr 830/14 | W Y R O K W IMIENIU RZECZYPOSPOLITEJ POLSKIEJ Dnia 9 września 2014 r., Wojewódzki Sąd Administracyjny w Krakowie, w składzie następującym:, Przewodniczący Sędzia: WSA Piotr Głowacki (spr.), Sędziowie: WSA Grażyna Firek, WSA Agnieszka Jakimowicz, Protokolant st. sekretarz: Iwona Sadowska - Białka, po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 9 września 2014 r., sprawy ze skargi Zarządu Infrastruktury Komunalnej i Transportu w K., na interpretację indywidualną Ministra Finansów, z dnia 7 stycznia 2014 r. nr [...], w przedmiocie podatku od towarów i usług, , , - s k a r g ę o d d a l a -, , , , ,

Uzasadnienie

Pismem z dnia 7 października 2013 r. Zarząd Infrastruktury Komunalnej i Transportu w K. jako jednostka organizacyjna Gminy Miejskiej K. złożył wniosek o wydanie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w zakresie podatku od towarów i usług dotyczących opodatkowania czynności nieodpłatnego przekazania nakładów poniesionych w związku z modernizacją stadionu, stawki podatku VAT oraz korekty odliczonego podatku naliczonego związanego z modernizacją stadionu.

W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe:

Zarząd Infrastruktury Komunalnej i Transportu w K. jest miejską jednostką organizacyjną Gminy Miejskiej K. nieposiadającą osobowości prawnej, która działa na podstawie uchwały Nr XLVII/594/08 Rady Miasta Krakowa z 9 lipca 2008 r. Jako gminna jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, wnioskodawca jest jednostką, która w stosunkach cywilnoprawnych działa w ramach swoich zadań w imieniu i na rzecz Gminy Miejskiej K., albowiem nie ma ona zdolności prawnej ani zdolności sądowej. Poprzednikowi prawnemu wnioskodawcy tj. Zarządowi Dróg i Transportu w K. zostało powierzone budżetowe zadanie inwestycyjne - budowa i modernizacja stadionu w K. Gmina Miejska K. była stroną zarówno umów na wykonanie dokumentacji projektowej, na podstawie której realizowała następnie budowę i modernizację stadionu, jak i umów o roboty budowlane zawartych z wykonawcą robót budowlanych, przy czym wnioskodawca (a wcześniej Zarząd Dróg i Transportu) jest zarejestrowany jako czynny podatnik VAT. W celu budowy, modernizacji i eksploatacji stadionu, a także w celu rozliczenia długu z "W" Sportową Spółką Akcyjną i zawarcia z powołaną spółką umowy dzierżawy, w dniu 12 października 2007 r. na podstawie art. 18 ustawy o gospodarce nieruchomościami (t.j. Dz.U. z 2010 r. Nr 102, poz. 651 ze zm.) została zawarta nieodpłatna umowa użyczenia nieruchomości gruntowej, na której zlokalizowany jest stadion, stanowiącej własność Gminy Miejskiej K. pomiędzy Gminą Miejską K. a Zarządem Dróg i Transportu w K. W następstwie umowy doszło do faktycznego przekazania Zakładowi Dróg i Transportu przedmiotowej nieruchomości. Status prawny Zarządu Dróg i Transportu w Krakowie był taki sam, jak wnioskodawcy. Mocą uchwały nr XLVII/593/08 Rady Miasta Krakowa z 9 lipca 2008 r. w sprawie likwidacji jednostki budżetowej Zarząd Dróg i Transportu, zadania realizowane przez Zarząd Dróg i Transportu oraz mienie, należności i zobowiązania tej jednostki przejął wnioskodawca. W listopadzie 2007 r. została zawarta umowa dzierżawy nieruchomości na czas nieoznaczony pomiędzy Gminą Miejską K. Zarządem Dróg i Transportu w K., a W. Sportową Spółką Akcyjną. Od chwili przekazania nieruchomości, na której znajduje się stadion im. H. w K. Zarządowi Dróg i Transportu na mocy umowy nieodpłatnego użyczenia środki trwałe znajdujące się na nieruchomości były ujęte w ewidencji księgowej wnioskodawcy, natomiast stanowią one własność Gminy Miejskiej K. Trwające prace modernizacyjne, wspomniane powyżej, zostały już zakończone. Otrzymane środki trwałe dotyczące stadionu stanowiące własność Gminy Miejskiej K. oraz poniesione przez Gminę Miejską K. - Zarząd Infrastruktury Komunalnej i Transportu w K. nakłady inwestycyjne ujęte zostały w ewidencji księgowej wnioskodawcy. Z faktur dokumentujących modernizację stadionu wnioskodawca odliczał podatek naliczony w związku z przychodem opodatkowanym z tytułu wydzierżawienia stadionu W. Sportowej Spółce Akcyjnej. Obecnie w związku z zakończeniem realizacji zadania budżetowego obejmującego budowę i modernizację stadionu oraz w związku z wypowiedzeniem przez W. Sportową Spółkę Akcyjną umowy dzierżawy stadionu, która rozwiąże się z 31 grudnia 2013 r., planowane jest również rozwiązanie wskazywanej powyżej umowy użyczenia nieruchomości, na której znajduje się stadion i przekazanie stadionu w zarząd Zarządowi Infrastruktury Sportowej, który to podmiot jest także miejską jednostką organizacyjną Gminy Miejskiej K.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00