Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Kielcach z dnia 10 lipca 2014 r., sygn. II SA/Ke 402/14

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Kielcach w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia NSA Anna Żak (spr.), Sędziowie Sędzia WSA Jacek Kuza, Sędzia WSA Beata Ziomek, Protokolant Marta Bieniek, po rozpoznaniu w Wydziale II na rozprawie w dniu 26 czerwca 2014 r. sprawy ze skargi J. P. prowadzącego działalność gospodarczą pod nazwą P. J. P. na decyzję Samorządowego Kolegium Odwoławczego z dnia 14 marca 2014 r., znak: [...] w przedmiocie stwierdzenia nieważności decyzji o ustaleniu warunków zabudowy I. uchyla zaskarżoną decyzję oraz poprzedzającą ją decyzję tego samego organu z dnia 29 listopada 2013 r.; II. stwierdza, że zaskarżona decyzja nie podlega wykonaniu do chwili uprawomocnienia się wyroku; III. zasądza od Samorządowego Kolegium Odwoławczego na rzecz J. P. kwotę 457 (czterysta pięćdziesiąt siedem) złotych tytułem zwrotu kosztów postępowania sądowego.

Uzasadnienie

Decyzją z dnia [...] Samorządowe Kolegium Odwoławcze (dalej też powoływane jako Kolegium), po rozpatrzeniu wniosku J. P. prowadzącego działalność gospodarczą pod nazwą P. o ponowne rozpatrzenie sprawy, utrzymało w mocy decyzję własną z dnia [...] stwierdzającą nieważność decyzji Burmistrza z dnia [...] o ustaleniu na wniosek J. P. warunków zabudowy dla inwestycji polegającej na budowie urządzeń infrastruktury technicznej - dwóch siłowni wiatrowych N..

W uzasadnieniu decyzji wskazano, że pismem z dnia 18 września 2013 r. Prokurator Prokuratury Rejonowej, działając na podstawie art. 184 § 1 i 2 k.p.a., wniósł do Samorządowego Kolegium Odwoławczego sprzeciw od opisanej na wstępie decyzji Burmistrza z dnia [...], żądając stwierdzenia jej nieważności z uwagi na naruszenie art. 156 § 1 pkt 1 i § 2 k.p.a., tj. wydanie decyzji bez podstawy prawnej i z rażącym naruszeniem prawa. Powierzchnia działek, dla których Burmistrz wydał kwestionowana decyzję przekraczała bowiem 0,5 ha, tymczasem stosownie do treści art. 7 ust. 2 ustawy o ochronie gruntów rolnych i leśnych dla takiego obszaru wymagana była zgoda Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi, a przeznaczenie terenu na cele nierolnicze nie było możliwe w drodze decyzji o warunkach zabudowy. W następstwie rozpatrzenia sprzeciwu Kolegium wydało opisaną na wstępie decyzję z dnia 29 listopada 2013 r. uznając, że teren planowanej inwestycji obejmuje powierzchnię większą niż 0,5ha. na terenie rolnym objętym ochroną gruntów rolnych, ponieważ działka nr ew. [...] ma pow.0,48ha. a część działki nr [...] przeznaczonej pod linię energetyczną ma pow.ok.230m kw. Z tych względów doszło do rażącego naruszenia art. 61 ust. 1 pkt 4 i 5 ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym w zw. z art. 7 ust. 2 pkt 1 ustawy o ochronie gruntów rolnych i leśnych.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00