Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Warszawie z dnia 27 maja 2014 r., sygn. VI SA/Wa 3429/13

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA Piotr Borowiecki Sędziowie Sędzia WSA Izabela Głowacka-Klimas Sędzia WSA Magdalena Maliszewska (spr.) Protokolant st. sekr. sąd. Agnieszka Gajewiak po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 27 maja 2014 r. sprawy ze skargi A. Sp. z o.o. z siedzibą w P. na decyzję Głównego Inspektora Farmaceutycznego z dnia [...] października 2013 r. nr [...] w przedmiocie umorzenia postępowania oraz nałożenia kary pieniężnej oddala skargę

Uzasadnienie

Zaskarżoną decyzją z dnia [...] października 2013 r. Główny Inspektor Farmaceutyczny (dalej GIF) - po rozpatrzeniu odwołania przedsiębiorcy A. Sp. z o.o. z siedzibą w P. (dalej skarżąca), utrzymał w mocy decyzję [...] Wojewódzkiego Inspektora Farmaceutycznego (dalej WIF) z dnia [...] lipca 2013 r. w przedmiocie umorzenia postępowania w sprawie prowadzenia reklamy apteki i jej działalności oraz uczestnictwa w "Programie 60+", a także nałożenia kary pieniężnej w wysokości 600 złotych. Jako podstawę zaskarżonej decyzji wskazano art. 112 ust. 3 i art. 115 pkt 4 w zw. z art. 94a ust. 1 oraz art. 129b ust. 1 ustawy z dnia 6 września 2001 r. - Prawo farmaceutyczne (Dz. U. z 2000 r. nr 98, poz. 1071 ze zm.), dalej p.f. oraz art. 138 § 1 pkt 1 k.p.a.

Do powyższych rozstrzygnięć doszło w następującym stanie faktycznym i prawnym:

WIF wszczął z urzędu wobec skarżącej postępowanie administracyjne w przedmiocie naruszenia zakazu reklamy aptek i punktów aptecznych, określonego w art. 94a ust. 1 p.f. poprzez uczestnictwo ww. apteki programie lojalnościowym o nazwie "Program 60+". Jednocześnie organ wezwał do przedstawienia wyjaśnień na powyższą okoliczność.

W odpowiedzi skarżąca wskazała, że zaprzestała uczestnictwa w programie z dniem [...] czerwca 2013 r. programie w jej ocenie uczestnictwo apteki we wskazanym programie nie stanowi reklamy apteki. Poinformowała, że nie jest organizatorem owego programu oraz nie jest nadawcą korespondencji związanej z tym programem. Ponadto wyjaśniła, że apteka uczestniczy w programie w ten sposób, iż "dokonując sprzedaży określonych produktów, nierefundowanych ze środków publicznych, honoruje uprawnienia uczestników tego Programu do skorzystania z przypisanych do tych produktów ofert rabatowych". Ponadto według jej wiedzy materiały informujące o programie nie zawierają publicznego, skierowanego do odbiorców zewnętrznych komunikatu o charakterze reklamowym.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00