Orzeczenie
Wyrok WSA w Warszawie z dnia 27 maja 2014 r., sygn. VI SA/Wa 2927/13
Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA Piotr Borowiecki Sędziowie Sędzia WSA Izabela Głowacka-Klimas (spr.) Sędzia WSA Magdalena Maliszewska Protokolant st. sekr. sąd. Agnieszka Gajewiak po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 27 maja 2014 r. sprawy ze skargi M. R. na decyzję Głównego Inspektora Transportu Drogowego z dnia [...] sierpnia 2013 r. nr [...] w przedmiocie kary pieniężnej za przejazd pojazdem nienormatywnym bez zezwolenia oddala skargę
Uzasadnienie
Główny Inspektor Transportu Drogowego (dalej jako GITD) decyzją z dnia
[...] sierpnia 2013 r., nr [...], na podstawie art. 138 § 1
pkt 1 Kpa., art. 41 ustawy z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych (tekst jednolity: Dz.U. z 2013 r. poz. 260) - dalej jako "udp.", art. 64 ust. 1 i 2, art. 64c,
art. 140aa ust. 1, 3 i 4, art. 140ab ust. 1 pkt 3 lit. c) i ust. 2 ustawy z dnia 20 czerwca
1997 r. - Prawo o ruchu drogowym (tekst jednolity: Dz.U. z 2012 r. poz. 1137 ze zm.) - dalej "Prd.", § 3 i § 5 rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 31 grudnia
2002 r. w sprawie warunków technicznych oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia (Dz.U. z 2003 r. poz. 262), utrzymał w mocy decyzję [...] Wojewódzkiego Inspektora Transportu Drogowego z dnia [...] maja 2013 r. o nałożeniu na M. R., prowadzącego działalność gospodarczą pod nazwą [...] (dalej jako skarżący), kary pieniężnej
w wysokości 15.000 złotych za przejazd pojazdem nienormatywnym bez zezwolenia.
Wydaniu decyzji GITD towarzyszył następujący stan faktyczny i prawny.
W dniu [...] marca 2013 r. w miejscowości T. na drodze krajowej
nr [...] zatrzymano do kontroli pięcioosiowy pojazd członowy składający się
z dwuosiowego ciągnika samochodowego marki [...] o nr rej. [...] oraz trzyosiowej naczepy ciężarowej marki [...] o nr rej. [...]. Pojazdem tym kierował K. D. W dniu kontroli drogowej skarżący wykonywał usługę transportową z towarem, tj. mocznikiem w big-bagach, stanowiącym ładunek podzielny, z miejscowości P. do miejscowości B. Powyższy pojazd członowy skierowano na zatwierdzone przez uprawnionego geodetę stanowisko do pomiaru mas i nacisków osi, położone w miejscowości T., wyposażone we wnękę o głębokości dostosowanej do wysokości użytych do pomiarów wag stacjonarnych typu SAW 10C, gdzie wykonano jego pomiary oraz ważenie. W wyniku przeprowadzonych pomiarów oraz ważenia stwierdzono, po odjęciu możliwych błędów pomiarowych, rzeczywistą masę całkowitą pojazdu członowego wynoszącą 38,600 t oraz naciski osi tego pojazdu przekraczające wartości przewidziane dla dróg o dopuszczalnym nacisku pojedynczej osi napędowej do 11,5 t, tj. przekroczenie nacisku pojedynczej osi napędowej pojazdu silnikowego
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right