Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Warszawie z dnia 16 grudnia 2014 r., sygn. VI SA/Wa 1830/14

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA Andrzej Wieczorek Sędziowie Sędzia WSA Andrzej Czarnecki Sędzia WSA Dariusz Zalewski (spr.) Protokolant st. sekr. sąd. Agnieszka Gajewiak po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 16 grudnia 2014 r. sprawy ze skargi M. Sp. j. z siedzibą w N. na decyzję Głównego Inspektora Transportu Drogowego z dnia [...] marca 2014 r. nr [...] w przedmiocie kary pieniężnej za przejazd pojazdem nienormatywnym bez zezwolenia oddala skargę

Uzasadnienie

I. Stan sprawy przedstawia się następująco:

1. W dniu [...] września 2013 r. w miejscowości K. na drodze krajowej nr [...] zatrzymano do kontroli pojazd członowy składający się z dwuosiowego ciągnika siodłowego marki [...] o nr rej. [...] oraz trzyosiowej naczepy marki [...] o nr rej. [...].

Zespołem pojazdów kierował Pan M. H., obywatel Ukrainy wykonujący międzynarodowy transport drogowy rzeczy na rzecz: M. Sp. j. z siedzibą w N. (nazywana dalej: "Spółką", "Skarżącą"). Przewożono kapsle w kartonach. Zatem poddanym kontroli zespołem pojazdów realizowany był przewóz drogowy ładunku podzielnego. Przebieg kontroli utrwalono protokołem nr [...] z dnia [...] września 2013 r.

2. Decyzją z dnia [...] listopada 2013 r. o nr [...] [...] Wojewódzki Inspektor Transportu nałożył na stronę karę pieniężną w kwocie 2.000 zł w związku z naruszeniem: brak zezwolenia kategorii VII w pozostałych przypadkach.

W ustalonym w decyzji stanie faktycznym, w związku z podejrzeniem przekroczenia dopuszczalnych parametrów wagowych kontrolowanego zespołu pojazdów, dokonano jego ważenia na zatwierdzonym przez uprawnionego geodetę stanowisku do pomiaru mas i nacisków osi, położonym w miejscowości K., przy drodze krajowej nr [...], przenośną wagą do pomiarów statycznych typu [...] o numerach fabrycznych [...],[...] posiadającymi Świadectwo Zgodności.

W wyniku przeprowadzonego ważenia stwierdzono (po odjęciu możliwych błędów pomiarowych): rzeczywisty nacisk pojedynczej osi napędowej ciągnika samochodowego: 11,85 t; (norma 10,0 t) zatem przekraczający wartość przewidzianą dla dróg o dopuszczalnym nacisku pojedynczej osi napędowej do 10,0 t o 1,85 t (przekroczenie o 18,5 %).

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00