Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Łodzi z dnia 15 maja 2014 r., sygn. I SA/Łd 140/14

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Łodzi Wydział I w składzie następującym: Przewodniczący sędzia WSA Joanna Tarno Sędziowie: sędzia WSA Tomasz Adamczyk (spr.) sędzia WSA Bożena Kasprzak Protokolant asystent sędziego Maciej Dębski po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 15 maja 2014 r. sprawy ze skargi A Spółki Akcyjnej z siedzibą w B. na interpretację Wójta Gminy K. z dnia [...] nr [...] w przedmiocie indywidualnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej sposobu zastosowania prawa podatkowego odnośnie kwalifikacji opodatkowania nowo nabytych gruntów 1. stwierdza nieważność zaskarżonej interpretacji; 2. zasądza od Wójta Gminy K. na rzecz strony skarżącej kwotę 457 (czterysta pięćdziesiąt siedem) złotych tytułem zwrotu kosztów postępowania.

Uzasadnienie

Postanowieniem z [...] r. Wójt Gminy K. zmienił z urzędu własną interpretację indywidualną wydaną w dniu [...] r. na rzecz A. S.A. w R., obecnie B. S.A. w B., stwierdzając, że jest nieprawidłowa, w związku z jej niezgodnością z orzecznictwem sądów.

W uzasadnieniu wskazano, że wnioskiem z dnia 26 kwietnia 2005 r. A. Spółka Akcyjna w R. wystąpiła do Wójta Gminy K. o wydanie pisemnej informacji o sposobie zastosowania prawa podatkowego odnośnie kwalifikacji opodatkowania nowo nabytych gruntów sklasyfikowanych w ewidencji gruntów i budynków według kategorii: RV, RVI, S/RV, ŁV, LVI, PsVI, LsV, B/RV.

W opisie stanu faktycznego wnioskodawca wskazał, że w gminie K., w obrębie Br. nabył w styczniu 2005 r. grunty z przeznaczeniem ich pod zwałowisko zewnętrznego nadkładu. Wnioskodawca wskazał, że czasowo - to jest do okresu pomiędzy latami 2011 - 2015, nabyte grunty o łącznej powierzchni 9,1861 ha są mu zbędne i dopiero we wskazanym okresie zostaną objęte robotami górniczymi. Jednocześnie wnioskodawca dokonał analizy prawnej i w oparciu o treść art. 21, ust.1 ustawy prawo geodezyjne i kartograficzne, art. 1 ustawy o podatku rolnym, art. 1, ust. 1 i ust. 2 ustawy o podatku leśnym oraz art. 2 ust. 2 ustawy o podatkach i opłatach lokalnych zajął stanowisko, że grunty stanowiące użytki rolne, grunty zadrzewione i zakrzewione na użytkach rolnych oraz grunty leśne sklasyfikowane w ewidencji gruntów i budynków jako lasy, a stanowiące jego własność, podlegają opodatkowaniu podatkiem od nieruchomości jedynie wówczas jeżeli są zajęte na prowadzenie działalności gospodarczej innej niż działalność rolnicza lub leśna. W opisanej przez siebie sytuacji podatnik uznał, że grunty te podlegają opodatkowaniu podatkiem rolnym lub leśnym, gdyż dopiero podjęcie na przedmiotowych gruntach czynności przygotowawczych uzasadni opodatkowanie ich podatkiem od nieruchomości.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00