Orzeczenie
Wyrok WSA w Warszawie z dnia 14 kwietnia 2014 r., sygn. III SA/Wa 2847/13
Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie w składzie następującym: Przewodnicząca sędzia WSA Marta Waksmundzka-Karasińska, Sędziowie sędzia WSA Barbara Kołodziejczak-Osetek (sprawozdawca), sędzia WSA Anna Wesołowska, Protokolant starszy referent Karol Kodym, po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 14 kwietnia 2014 r. sprawy ze skargi B. S.A. z siedzibą w W. na decyzję Dyrektora Izby Skarbowej w W. z dnia [...] września 2013 r. nr [...] w przedmiocie określenia zobowiązania podatkowego w podatku od towarów i usług za marzec, kwiecień, maj, czerwiec, lipiec, sierpień 2006 r. oraz nadwyżki podatku naliczonego nad należnym do przeniesienia na następny okres rozliczeniowy za styczeń, luty, wrzesień, październik, listopad, grudzień 2006 r. oddala skargę
Uzasadnienie
Dyrektor Urzędu Kontroli Skarbowej w W. decyzją z dnia [...] sierpnia 2011 r. określił skarżącej (stronie, podatnikowi, spółce) - B. SA z siedzibą w W. zobowiązanie podatkowe w podatku od towarów i usług za marzec, kwiecień, maj, czerwiec, lipiec, sierpień 2006 r. oraz nadwyżki podatku naliczonego nad należnym do przeniesienia na następny okres rozliczeniowy za styczeń, luty. wrzesień, październik, listopad, grudzień 2006 r.
W uzasadnieniu wskazał, że spółka dokonała obniżenia podatku należnego o podatek naliczony z faktur VAT dokumentujących nabycie: alkoholu na podstawie faktur VAT wystawionych przez sklep E. dalej: E.) na kwotę netto 20.549.29 zł, podatek od towarów i usług 4.520.82 zł: usług doradztwa ekonomiczno - finansowego na podstawie faktur VAT wystawionych przez M. (dalej: M.) na kwotę netto 108.622.94 zł, podatek od towarów i usług 23.897.06 zł; usług od spółki I. (dalej: I.) na kwotę netto 8.500 zł, podatek od towarów i usług 1.870,00 zł.
Organ kontroli skarbowej ustalił, że sklep E. prowadził działalność głównie w zakresie sprzedaży alkoholu pod szyldem L. ([...]). Według wyjaśnień strony alkohol był traktowany jako poczęstunek podczas spotkań z kontrahentami, a wydatki poniesione na alkohol zakupiony na spotkania okolicznościowe dla klientów strategicznych, noszą znamiona reprezentacji i miał na celu utrwalenie jak najkorzystniejszego wizerunku spółki na zewnątrz. Do przedmiotowych faktur spółka nie przedłożyła jednak żadnych dowodów potwierdzających przekazanie alkoholu na spotkania okolicznościowe dla klientów strategicznych.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right