Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Warszawie z dnia 25 marca 2014 r., sygn. III SA/Wa 2998/13

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie w składzie następującym: Przewodnicząca sędzia WSA Anna Wesołowska, Sędziowie sędzia WSA del. Marek Kraus (sprawozdawca), sędzia WSA Beata Sobocha, Protokolant st. sekretarz sądowy Iwona Mazek, po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 25 marca 2014 r. sprawy ze skargi G. Z. na decyzję Dyrektora Izby Skarbowej w W. z dnia [...] października 2013 r. nr [...] w przedmiocie określenia wysokości zobowiązania podatkowego w podatku dochodowym od osób fizycznych za 2007 r. oddala skargę

Uzasadnienie

1. Zaskarżoną decyzją z [...] października 2013 r. nr [...] Dyrektor Izby Skarbowej w W. utrzymał w mocy decyzję organu pierwszej instancji Dyrektora Urzędu Kontroli Skarbowej w W. z dnia [...] września 2012 r. nr [...] w przedmiocie określenia G. Z. (dalej ,,Skarżący") zobowiązania podatkowego w podatku dochodowym od osób fizycznych za 2007 r. w kwocie 382.053,00 zł.

Z motywów decyzji wynika, że w 2007 r. Skarżący prowadził działalność gospodarczą pod nazwą P.P. G. w zakresie usług budowlanych oraz handlu materiałami budowlanymi.

W toku czynności kontrolnych, przeprowadzonych u niego na podstawie upoważnienia Nr [...] z 4 sierpnia 2011 r. w zakresie deklarowanych podstaw opodatkowania oraz prawidłowości rozliczenia z tytułu podatku dochodowego od osób fizycznych za 2007 r. oraz podatku od towarów i usług za poszczególne miesiące 2007 r., stwierdzono, że Skarżący w księgach rachunkowych po stronie kosztów uzyskania przychodów w 2007 r. nieprawidłowo ujął wydatki w łącznej kwocie netto 1.940.097,10 zł, które zostały poniesione na:

- zakup usług budowlanych od K. O. prowadzącej działalność pod nazwą "K." K. O. w łącznej kwocie netto 521.180.00 zł (3 faktury), które nie zostały wykonane;

- zakup usług "przygotowania do auditu" od B. M. P. w łącznej kwocie netto 30.000, 00 zł (1 faktura), które nie zostały wykonane;

- zakup usług przeprowadzenia audytu od V. Sp. z o.o. w łącznej kwocie netto 50.000. 00 zł (1 faktura), które nie zostały wykonane przez ten podmiot;

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00