Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Krakowie z dnia 3 grudnia 2013 r., sygn. II SA/Kr 1076/13

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Krakowie w składzie następującym: Przewodniczący: Sędzia WSA Kazimierz Bandarzewski (spr.) Sędziowie: WSA Jacek Bursa WSA Mariusz Kotulski Protokolant: Anna Balicka po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 3 grudnia 2013 r. sprawy ze skargi J.S. na decyzję Samorządowego Kolegium Odwoławczego w T. z dnia 10 czerwca 2013 r. znak: [...] w przedmiocie ustalenia warunków zabudowy I. uchyla zaskarżoną decyzję oraz poprzedzającą ją decyzję organu I instancji; II. określa, że zaskarżona decyzja nie może być wykonywana; III. zasądza od Samorządowego Kolegium Odwoławczego w T. na rzecz skarżącej J.S. kwotę 757 (siedemset pięćdziesiąt siedem) złotych tytułem zwrotu kosztów postępowania.

Uzasadnienie

W dniu 21 marca 2012 r. J.J. zwrócił się do Wójta Gminy W. o ustalenie warunków zabudowy dla inwestycji polegającej na budowie sześciu budynków mieszkalnych jednorodzinnych wolnostojących na działkach nr [....] i [....] w W.

Decyzją z dnia 10 kwietnia 2013 r., znak: [....] Wójt Gminy W. ustalił warunki zabudowy dla inwestycji polegającej na budowie sześciu budynków mieszkalnych jednorodzinnych wolnostojących na działkach nr [....] i [....] w W.

Od decyzji powyższej odwołała się J.S. podnosząc, że organ l instancji nie wykonał wiążących go wskazań zawartych w decyzji Kolegium Odwoławczego z dnia 21 stycznia 2013 r., poprzez ignorowanie ustaleń analizy urbanistycznej i architektonicznej w zakresie parametrów planowanej inwestycji. Wskazany został w szczególności brak uzasadnienia odstępstwa w zakresie powierzchni biologicznie czynnej, naruszenie § 6 rozporządzenia polegające na przekroczeniu limitów wskazanych w tym przepisie oraz naruszenie § 5 rozporządzenia poprzez ustalenie wskaźnika powierzchni zabudowy na poziomie 10-20% w sytuacji kiedy przepis ten nie uprawnia do ustalenia granic, a wyłącznie nakazuje ustalenie średniego wskaźnika, który w tym przypadku wynosi 22,2%. Uchybienia powyższe, zdaniem odwołującej się spowodują, że planowana inwestycja będzie miała charakter dominujący i odbiegać będzie od ustalonego ładu architektonicznego całej okolicy.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00