Orzeczenie
Wyrok WSA w Gdańsku z dnia 11 czerwca 2013 r., sygn. I SA/Gd 503/13
Wojewódzki Sąd Administracyjny w Gdańsku w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia NSA Alicja Stępień (spr.), Sędziowie Sędzia NSA Ewa Kwarcińska, Sędzia WSA Bogusław Woźniak, Protokolant Starszy Sekretarz Sądowy Sylwia Górny, po rozpoznaniu w Wydziale I na rozprawie w dniu 11 czerwca 2013 r. sprawy ze skargi "A" na decyzję Dyrektora Izby Celnej z dnia 14 lutego 2013 r., nr [...] w przedmiocie podatku akcyzowego z tytułu nabycia wewnątrzwspólnotowego samochodu osobowego oddala skargę.
Uzasadnienie
W wyniku przeprowadzonej przez pracowników Urzędu Celnego w firmie A Spółka Jawna z siedzibą w C. kontroli podatkowej ustalono, że w okresie od dnia 1 stycznia 2007 r. do 13 maja 2010 r. podatnik dokonał nabycia wewnątrzwspólnotowego 130 pojazdów typu pick-up, wśród nich samochód marki Mitsubishi L200 o nr nadwozia [...]. Pojazd ten został zakupiony w Niemczech dniu 6 czerwca 2008 r. za kwotę 14.700 Euro. W dniu 9 czerwca 2008 r. samochód ten został po raz pierwszy zarejestrowany w Niemczech przez B. W polu 5 dowodu rejestracyjnego umieszczono adnotację, że jest to pojazd ciężarowy z otwartą skrzynią. W dniu 19 czerwca 2008 r. przedmiotowy samochód został sprzedany firmie "C" Spółka cywilna w K.za kwotę 80.764,00zł.
Postanowieniem z dnia 18 listopada 2010 r. Naczelnik Urzędu Celnego wszczął z urzędu postępowanie podatkowe mające na celu określenie zobowiązania podatkowego z tytułu nabycia wewnątrzwspólnotowego samochodu osobowego Mitsubishi L200.
Pismem z dnia 14 lutego 2011 r. zwrócono się do Urzędu Celnego o przeprowadzenie dowodu z oględzin samochodu. Naczelnik Urzędu Celnego wezwał aktualnego właściciela przedmiotowego pojazdu do okazania samochodu marki Mitsubishi L200 celem dokonania jego oględzin. O przeprowadzeniu dowodu zawiadomiono także stronę niniejszego postępowania, która nie skorzystała z tego prawa.
W protokole z oględzin pojazdu wskazano, że przedmiotem oględzin był pojazd, który posiadał część pasażerską i ładunkową. W części pasażerskiej posiadał wyposażenie charakterystyczne dla przewozu osobowego: przeznaczony do przewozu 5 osób, pasy bezpieczeństwa dla wszystkich pasażerów, wnętrze obite jednolitą tkaniną, górne uchwyty oraz 2 zagłówki przeznaczone dla pasażerów tylnej kanapy, okna wzdłużne dwuboczne, dywaniki, wentylacja, oświetlenie, popielniczki, brak stałego panela za przednimi siedzeniami (przegroda oddzielała całą część pasażerską). Część ładunkową stanowi skrzynia typu pick-up z przedłużeniem zamontowanym za pomocą płaskowników, część ładunkowa oddzielona od części pasażerskiej. Pojazd wyposażono w chromowane nakładki na lusterka i uchwyty klamek, chromowany tylny zderzak oraz boczne progi. Pojazd ten posiadał charakterystyczną dla przewozu pasażerskiego możliwość otwierana drzwi od wewnętrznej strony. Właściciel pojazdu oświadczył w toku oględzin, iż nie dokonywał w przedmiotowym pojeździe żadnych zmian konstrukcyjnych, dokupił natomiast kuwetę zabezpieczającą wnętrze skrzyni ładunkowej oraz klapę bagażnika. Pojazd został zakupiony wraz z dodatkowym przedłużeniem. W toku oględzin wykonano pomiar rozstawu osi pojazdu (300,1 cm) oraz wewnętrznej długości skrzyni ładunkowej (125cm) z przedłużeniem (148cm)
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right