Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA we Wrocławiu z dnia 11 marca 2013 r., sygn. I SA/Wr 1269/12

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny we Wrocławiu w składzie następującym: Przewodniczący: Sędzia WSA Anetta Chołuj (sprawozdawca), Sędziowie: Sędzia WSA Katarzyna Borońska, Sędzia WSA Zbigniew Łoboda, Protokolant: Katarzyna Wilczek, po rozpoznaniu w Wydziale I na rozprawie w dniu 26 lutego 2013 r. sprawy ze skargi T. K. na postanowienie Samorządowego Kolegium Odwoławczego w W. z dnia 27 lipca 2012 r. nr [...] w przedmiocie pozostawienia bez rozpatrzenia wniosku w sprawie umorzenia zaległości podatkowej I. uchyla zaskarżone postanowienie oraz poprzedzające je postanowienie Burmistrza S. z dnia 27 kwietnia 2012 r. nr [...]; II. przyznaje radcy podatkowemu M. W. ze środków Skarbu Państwa z kasy Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego we Wrocławiu kwotę 295,20 zł ( dwieście dziewięćdziesiąt pięć złotych 20/100), w tym podatek VAT w kwocie 55,20 zł ( pięćdziesiąt pięć złotych 20/100), tytułem nieopłaconej pomocy prawnej udzielonej z urzędu.

Uzasadnienie

Przedmiotem skargi T. K. (dalej: strona/skarżąca) jest postanowienie Samorządowego Kolegium Odwoławczego w W. z dnia 27 lipca 2012 r. nr [...] utrzymujące w mocy postanowienie Burmistrza S. z dnia 27 kwietnia 2012 r. nr [...] pozostawiające bez rozpatrzenia wniosek skarżącej z dnia 22 marca 2012 r. w sprawie umorzenia zaległości podatkowej z upomnienia nr 18 z dnia 24 lutego 2012 r.

Jak wynika z akt sprawy, pismem z dnia 22 marca 2012 r. skarżąca zwróciła się do Burmistrza S. z wnioskiem o umorzenie zaległości podatkowej z upomnienia nr 18 uzasadniając go kłopotami zdrowotnymi i trudna sytuacją majątkową.

W związku z tym, że podanie strony nie spełniało wymogów określonych w ustawie o postępowaniu w sprawach dotyczących pomocy publicznej oraz Ordynacji podatkowej Burmistrz S. wezwaniem z dnia 3 kwietnia 2012r. doręczonym stronie w dniu 10 kwietnia 2012r. wezwał stronę do min.in: pisemnego oświadczenia czy strona wnosi o udzielenie pomocy publicznej w ramach zasady de minimis, dostarczenia wszystkich zaświadczeń o pomocy de minimis jakie otrzymała w roku, w którym ubiega się o pomoc oraz w ciągu 2 poprzedzających go lat albo oświadczenia o wielkości pomocy de minimis otrzymanej w tym okresie albo oświadczenia o nieotrzymaniu takiej pomocy w tym okresie, dostarczenia informacji niezbędnych do udzielenia pomocy de minimis dotyczących w szczególności wnioskodawcy i prowadzonej przez niego działalności gospodarczej oraz wielkości i przeznaczenia pomocy publicznej otrzymanej w odniesieniu do tych samych kosztów kwalifikujących się do objęcia pomocą na pokrycie których ma być przeznaczona pomoc de minimis, dostarczenia wypełnionego formularza informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc de minimis zgodnie z wzorem formularza informacji określonym w rozporządzeniu Rady Ministrów z dnia 29.03.2010r. w sprawie zakresu informacji przedstawianych przez podmiot ubiegający się o pomoc de minimis (Dz. U. z 2010r. nr 53, poz. 311). Organ pouczył stronę, że nieuzupełnienie wniosku o udzielenie ulgi o powyższe dowody i oświadczenia w terminie 7 dni od dnia doręczenia wezwania spowoduje pozostawienie podania bez rozpatrzenia na podstawie art.169 ustawy Ordynacja podatkowa. Pouczył również o treści art.37 ust.7 ustawy z dnia 30 kwietnia 2004 r. o postępowaniu w sprawach dotyczących pomocy publicznej (t.j. Dz. U. z 2007r. nr 59, poz. 404 ze zm.).

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00